Jag har en tvätt dag

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 3 
 
 
170117
 
  
GRATTIS 
Anton & Tony
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
När man känner att man inte kan sova längre än
klockan fem är det tråkigt med sant, det är bara att gå
upp och ta morgonen lite annorlunda i dag, jag skall lämna faste
värden till mitt läkarbesök nästa vecka :) Jag har bara ett om året då
man kan ha bra koll på värden och så.
 
Men det är tre timmar tills jag skall vara där på
provtagningen och jag kan inte äta....Dilemma :) Vad gör
jag nu då??? Morgonstöket är ju klart på 30 minuter så där tar
det inte så värst lång tid. och frukost är ju inget som kommer på tal.
Spela lite candy crush  :)
 
 
 Läsa lite nyheter och lite koll på FB det är väl lite de jag kan göra :)
 Det är nu dags att gå ner till Bee och skrapa lite bilrutor.
Det kommer säkert ta tid. Ja kalt blir det inte eftersom
jag har rediga vantar som kommer från gubben :)
Men oj vad det sitter hårt....isen alltså.
 
Det tog 20 minuter, först soppa och
sen skrapa. Bee är som en liten iglo i dag
men jag har stolvärme på bilen :) Så kör jag nu
upp till vårdcentralen, hungrig, grinig och lite trött. Väntar
det är två st. före mig det bör inte ta så lång tid med tanke på att
här sitter tre tjejer och sticker i armar. Men vem har påstått att det skall
gå fortare för det. Jag väntar 20 minuter.
 
 
Nu är det min tur, så jag kan lämna fyra rör och ett kiss-prov. Klart nu skall jag äta
frukost, Linus bjuder på det :) Kommer inte mer lämpligt vill jag säga. Så Bee
styr mot Brinken :) Ja här serveras just nu frukost. Kaffe också sen blir det
lite soffhäng innan vi bestämmer oss för, lunch och kör hem till mig
med det. Jag har ju tvättstuga.
 
 
Så i Tuna äter vi lunch och det är ju nice de :)
Juhani och Ashani kommer också ut och sitter med oss.
Nu är det bara att kolla TV lite och snacka så, klockan går och nu skall
jag ner tvätten, Juhani hjälper mig ner. Sätter in allt och så är det igång. Vad kan vara
bättre är så?? I med tvätt och så upp i en timme. Ja jag hoppas då att jag inte behöver hänga här hela tiden :)
Tvätten tar liksom över dagen känns det som.
Jag springer upp och ner hela tiden. Men det är lite så.
Nu kommer min man hem också, han kommer ju från Eskilstuna
där han jobbar men min vår son.. Han tar en kaffe och så ockuperar han badrummet 
i en timma. Ja det är ju inget kan jag tycka. Jag skall ner igen och hänga tvätt. Men då sker det
något intressant.
 
 
Mellan mitt hus och ett annat är en
rovfågel på jakt. Den ser lite skadad ut men
vi kan inte vara säker. Det är en duvhök eller falk tror
Thomas och lika så en viltvårdare som kan fåglar :) Camilla
får ett par fina kort då hon går ut för att titta lite närmare på den, om den
är skadad. Maffig fågel.
 
Den är lite vinglig och den är lågflygande, ser ut som om den inte kan ta höjd.
Det är ju helt otroligt och helt makalöst vad vacker den är, kul att se den.
Ja det blev ett upplyftande inslag i tvättandet :) Så på tal
om det ner igen för att vika lite. Kommer upp
och Thomas har kommit för att hämta
Camilla och Linus.
 
Jag slänger mig på soffan och behöver vila lite.
Gubben fixar middag korvstroganoff. så tar Juhani upp de
siste 20 minuter i 18. Jag är klar och det är skönt tack för i dag säger jag.
Tittar på spårlöst Danmark, tror jag har sovit lite så. Jag har den där känslan,
vad har jag missat :). Camilla ringer och hon har fått en sån där yrselattack igen.
 
Jag pratar med henne för att lugna ner, men det är inget so är för....
Hon är redan på bergets topp. Oj detta kan bli jobbigt för
henne i kväll, och Thomas också. Men jag hoppas 
på det bästa. Skall nog ta mig till sängs nu.
RIIIINNNNNGGGGGG
 
Min mobil är så ettrig att man blir förvånad.
Hej Thomas vad är det, du brukar inte ringa mig.
Camilla är hon dålig?? OK Jag kommer jag tar henne till HS.
Kommer nog in där vid 21.15 och det är rätt mycket med folk. Tar 
Camilla till luckan, hon är skit skakis och vinglig. Tjejen i luckan tar info och
ber henne sitta ner på sidan. Blir intagen på ett akutrum och undersökt. In till
nekrologen, in på ett rum och så provtagning och så lite väntan.
 
 
Läkaren Agnes kommer in och gör en superduperbra undersökning på
Camilla, jag får också kolla och upptäcker saker jag inte tidigare
tängt på. Intresant och roligt. Men för Camilla är det inte det.
Hon skall göra en DT och sen blir hon skickad till Solna
Inlagd där.
 
Hem och hämta saker till Camilla :)
Sen till Solna.
 
  
Sov gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0