Jobbar i dag också :)

 

SUPER FARMOR BLOGG
V 4
 
 
180127
 
 
GRATTIS
Göte & Göta 
 
 
DAGENS CITAT 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Ja då har väcka klocka ringt och jag skall vara på G med denna
morgon. Efter allt morgonstök kommer jag nu äntligen
till min höjdpunkt på morgonen. Frukost skall intas :)
Hinner läsa lite och sen är det bara att gå till
Bumble Bee. Skall plocka upp Maria
vid Huddinge station.
 
 
Så klar för jobb och ett 
arbetspass med Maria. Det är så
skönt och så gött så jag känner att en bra
dag öppnar sig med stormsteg :). Bara att ta hand
om den med fullrespekt. Jag hoppas på en bra dag och lugn
dag. Inga fall, inga dåliga människor bara fina lugna stunder :)
 
 
Ja morgonen går bra och alla kommer upp det är så bra och det känns så skönt.
Jag har full koll på allt jag skall göra och vilka mediciner som skall ges.
Allt flyter på och nu tycker jag att det känns bra. Lite knorr var det 
på en farbror men med en Alvedon och lite längre vila
så blev det bra. Maria tar sin rast i en timme.
Hon ligger och sover!! Det var ju bra
Ja ja jag bryr mig inte jag tar
hand om mitt.
 
Så nu är det bara så
att jag tar lunch för att få i lite
yoghurt. Det tog 15 minuter och så
hämta jag mat vagnen. Nu är det lunch och det
kommer att vara en lugn stund. Vi har tre matningar men
i dag fixar den ena att äta själv. Det är lite jobbigt men det går.
Jag är nöjd :) Så Maria tar hand om disken och går ner med vagnen.
Jag lägger en farbror att vila. Det kommer lite anhöriga på besök :) Det gillar jag.
Jag tycker att det är bra att de kommer på besök.
 
 
Jag får en panik alarm från B sidan då en boende där har dragit
spärren på brandsläckare och sprutat på golvet. Jag har ett jour nr till
brandförsvaret och här får vi reda på att brandsläckare måste anmälas trasig.
Den skall ju bytas ut sa dom. Så jag får skriva en rapport om detta så det blir antecknat.
Jag hoppas att det inte händer något nu på avdelningen när jag går hem :)
 
 
Så stannar jag till vid Willys, skall ha mjölk, ost, gratäng, potatis, citron.
middag, lite glass det blir ju bra. sen åker jag upp till Ari som står på
sin parkering och försöker hitta hålet i pisspojken som läcker.
Det gör honom lite frustrerad och han blir lätt sur.
Men han tar maten hem och jag tar en
sväng till Camilla.
 
 
Det blir en film och kaffe, Jag tycker att det är
skönt och lugnt sen kommer allt annat in och jag blir
sur och grinig, jag blir irriterad och känner att det är bäst jag går.
Jag får bur delarna till råttorna, jag säger att dom kan väl vara kvar hos
Thomas för att det är ju han som fixa den till Emelie. Men nej den har han ingen
plats för så jag skall ta hem den och han får väl göra den hos mig någon gång..... Vet du
min kära svärson du behöver inte för jag kan fixa det själv. Jag må vara handikappad och ha
ont i mina händer med jag kan fixa själv.
 
 
Sen gjorde Linus en lite äcklig sak, som är mellan han och mig.
Men jag bad honom tvätta händerna. Då vänder han sig om och skriker på mig.
Då brinner jag av..... helvetes jävla skit gör va fan du vill jag åker hem nu. Då kommer
krokodiltårarna och stackars mig du skriker på lilla mig och det är så synd om mig. Ja ha men 
din mormor vill inte att du skriker åt henne när hon ber dig tvätta äckliga smutsiga händer!!!
Satans skit.
 
 
Nu stövlar jag ut arg som fan, Camilla börjar med sitt men,
men. Ja Camilla jag blev arg och ledsen nu och jag har rättighet
att bli arg och åka. Jag ställer upp hela tiden och blir alltid skit kastad.
Nu räcker det!!!! Jag vill bara vara i fred, bara vara mig och bara mig. Jag vill
inte snacka med någon inte ens Ari. Så låt mig vara nu ett tag tack!!!
 
Kommer hem och upptäcker att Den där jag lever i hopp med inte ens orkar 
sätta igång med middagen. Jag bara dör kan någon ta mig här ifrån.
Alla skitar kan hålla sig på sin kan så slipper min energi bara 
rinna ut´r mig: Han har ätit ett packet glass och massa
mackor, nu skall han beställa en pizza.
Men ät den då.
 
Jag skall jobba i morgon så du kan slafsa i dig en hel kyckling.
Gör det bara. GGgggrrrrrr säger någon någonting nu kommer jag att
explodera.Jag känner hur locket bara kokar. Hur skall jag hitta lugnet?? Hur??
Jag har inga ideer överhuvudtaget  inte.
 
 Min kväll blir nu bara så jobbig då jag är arg som fan,
kan inte vara skoj alls bajs jobbig kväll.
Jag lägger mig i sängen och dör.
 
 
Sov gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0