Kalas för Amanda

 

SUPER FARMOR BLOGG
V 1 
170106
 
GRATTIS
Kasper, Melker & Baltasar 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
 
Vaknar rätt tidigt, inte för tidigt men tidigt.
Så min dag skall börja med frukost och kaffe,
Nyhets läsning och lite annat, som dusch och leta
kläder. Skall ju åka ner till Ärla och ha lite kalas för Amanda
som blir stor tjej i dag :) Två siffrigt .
 
Kort kommer senare under dagen :)
Nu är det ändå bara morgon :) Så jag fortsätter
med den. Läsa lite nyheter också. Koll på Facebook.
Det är allt som vanligt. Jag skall också hålla koll på klockan.
Juhani och Ashani måste vakna 10.00 för att hinna med dagen.
Det är då nu dom skall upp.
 
 
Jag skall handla på Willys, Nea behöver ljus till tårtan och ris till middagen.
Så jag och Ashani åker i väg mot Willys och sen parkerar vi och jag
köper en blomma till Amanda, gul ros i kruka. Så fin och jag
är så nöjd med detta. Vi har nu lite annat att handla så
jag ringer Nea och undrar "Vilket ris vill du ha"??
Jag har hittat hemma säger hon.
 
Så bra då går vi till kassan nu då för
du behöver inget här ifrån :) Så jag betalar blomman,
krukan, chips och chockade. Vilken tur att jag ringde till Nea.
Annars hade jag kommit med mer saker till henne.
 
Nu är det bara att hämta Juhani och Ari.
Dom skall väl häcka utanför huset. Nu skall jag
också ta med Linus så vi kan komma i väg mot Ärla och
stora kalaset. Det är ju bara att köra på. Vi byter bil eftersom vi
blir fem som åker. Det är folk där nere redan så det är ju bara att köra.
 
 
 
 
Lite snö på vägen det är ju kul.
Vi har inget i Botkyrka. Så det ser lite
bra ut med puder på marken och i buskarna.
Vi kör mot Åkerstyckebruk sen av vid Ärla, Denna resa
tar bara 40 minuter så det är helt klart bra väg. Vi kommer en bra
bit nu och landar i Ärla. Skoj som fan.
 
Då är vi i dårhuset i Ärla, här händer det massa saker,
I dag är det Amandas kalas, hon fyllde 10 den 2 januari så...
här skall vi kalasa.
 
 
Här har vi Viking 7 månader   Amandas tårtor.
 
 
Annelie, Stoffes tjej och barn.  Haylie, Linus och Jolin väntar på kalas fika
 
Amandas Torta med ljus.  Barnen vill nu ha tårta.
 
Här sjunger vi för Amanda   Och hon blåser ut ljusen.
 
Massa folk var på plats :)
 
Här är mer folk
 
Ukki med Astrid, Och Astrid vi bänken kan finnas gottis.
 
Haylie & Linus kollar surfplattan  Thomas ser lagom road ut
 
Jag kom med på bild, Johanna också.
 
Födessagsbarnet Amanda, jag fiklar.
 
Hayli och Linus med Thomas Joline 

Efter kalaset blev det middag också sen skall vi åka hem.
Det blir sent men det är OK för det är Ari som skall
köra. Vi blir klara runt åtta. Så vi kommer i väg
senare.
 
Var ute och hälsa på bäbisar, kyckling bäbisra.
 
(lite mycket röd färg på grund
av värmelsamps så blir det 
ett rött sken
 
Då är det bra att köra hemåt.
Det tar dykt en timma. Utanför Södertälje blir
det ett stopp där vid min bror.  Jag har Nea´s lur i
min jacka hur den nu har hamnat där. Det är ju en gåta.
 
Men vi kommer hem sent men det var en bra dag
 
 
Sov gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0