Ledig lördag

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 3 
 
170120
 
 
GRATTIS 
 Fabian & Sebastian
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
 Efter mina tuffa dagar med Camilla och mitt jobb så är det ju bara så
att jag verkligen behöver sova. Och efter lite problem där runt
05.00 så somna jag om och sov nästan till åtta. Då kan jag
börja min dag och känna mig lätt utvilad :) Eller i alla
fall någorlunda utvilad. Morgon stök är i dag lite
senare än vanligt, frukost först. Min man
har gjort en äggmacka till mig och
den är god vill jag lova.
 
 
Njuter av den kollar på
nätet och lite annat smått och gott.
Jag tar en kaffe och njuter av den också
Vad tror du händer?? PH tappar kaffemuggen
över mitt skrivbord. Fan och det är så här jag tappar
ofta koppar med händerna, spelar ingen roll i vilken hand jag
håller koppen. Den vänstra är bara stelare. Så torka massa kaffe på
skrivbordet och på papper där det har runnit på :(
 
 
Camilla ringer och vi har lite så där små snack, Thomas är inte
hemma så hon blir nervös att hon skall få ett anfall, men
och hon bara andas och är lugn så kommer  det att
gå bra. Men Thomas skall göra middag i kväll
och hon vill att vi kommer på mat. Det går
ju bra .
 
 
Ja vi, jag och min man skall nu ta
lite luft i lungorna och se hur det är i Tumba centrum :)
Har det hänt något eller är det som vanligt? Ja men jag tar och
duschar först. Sen kan vi gå, när jag är klar så sover min man på soffan.
Så det blir att vänta ett tag till då. Nu är klockan 14.30 nu får han allt vakna lite.
Jag sover inte säger han, inte???vem är det som snarkar då?? Ha ha ha  Vilken kille.
Ja vi kommer till sist i väg. Han lämnar travet och jag plockar ut medicinen till Camilla.
Nu får jag bara den ena, min fullmakt är borta och vi måste lämna in en ny. 
 
Jag går in på ICA och handlar lite till Camilla och middagen. Jag köper lite till mig också.
Så nu är det bara att åka hem med gubben och själv skall jag till Rusta, här finns en
hylla som jag skall ha på balkongen. Det kommer bli skit bra och jag får upp alla 
där och blommor på sommaren. Så bra vill jag lova. Kort lär komma i
sommar. Jag ber min man komma ner och lyfta hem paketet. Den
är lite tung, jag behöver också mina nycklar för att komma in
efter jag parkerat Bee.
 
 
Nu så skall jag sätta i hopp denna hylla,
den kommer bli så bra här på min stora balkong.
Om jag vill sitta där i sommar kommer jag att bara sitta
där själv ingen annan får plats. Kan den vara 1,5 X 1,5 meter?
Det är max den kan vara så liten är den jag lovar man skulle lätt få
klosterfobi om det hade varit ett rum. Jag skall ställa dit krukor och jord i
morgon när det är ljust. Nu ser man inget. Jag ställde ut den bara. Så nu tar jag
en kaffe. Jag sätter mig i soffan och håller Ari sällskap när han tittar på travet. Kollar med
Camilla när vi skall komma. Nu säger hon maten är klar. OK skall bara packa i hopp sakerna som
skall med. Vi kommer.
 
 
Så lite senare sitter vi nu i Bee och skall åka mot Brinken. Nu blir det pull pork middag.
Thomas har lagt ner själen och kärlek i maten i dag. Det skall bli så gott.
Kommer fram och här är det serverat och klart. Sitt ner och njut. 
Ja det måste jag säga nog fan njuter jag allt, nybakat bröd
och sallad till. Så gott så mört kött så mmmmm.
 
 
Efter middagen sätter jag mig med
Camilla på soffan, hon får en huvudvärks
attack. Helt otroligt men den är där. Hon har fått
order om att dricka vatten och inte ta andra mediciner
en dom hon fått. Operation i huvudet är lite mycket blodig, många
små kärl så det är massa blod. Men vi kolla på en film som heter något i
still med "stepp systrarna" den var bra tycker jag, när den tog slut bestämmer vi,
jag och gubben att fara hem. Blir så seg efter middagar i denna storlek :)
 
Vi kommer hem sent eller inte, klockan blev 21 i alla fall.
Skall nu ta en glutt på tv och ligga i sängen.
Min dag slutar nu och slappa tid tar över.
  
 
Sov gott
 
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0