Mer jobb

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 2   
170114
 
 
GRATTIS 
 Felex & Felicia
DAGENS CITAT
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Min mobil ringer och det låter som fasen tycker jag.
Jag vet att min dröm jag hade var konstig det mins jag
men vad den var om mins jag inte nu. Det kändes konstig 
och jag var väldigt varm och svettig. Konstigt var det jag har säkert
jobbat hårt.
Ja morgon stök med allt vad det innebär och vad jag blev lite stressad.
Känns inte så bra jag har ju min tid som jag brukar och det är 
inga konstiga saker om det. Varför blev kroppen så stressad
då? Fattar inget så jag fortsätter min morgon med den 
goda delen av morgonen,
FRUKOST.
 
 
Så skall det vara ,
nu är allt normalt. alla tryck
och allt runt omkring mig känns bara
bra och stabilt. Njuter av stillheten och så.
Jag gör resten och blir klar nu så jag kan ta mig
vidare mot världen. Konstigt att man känner så egentligen.
Bara så lagom att man tar sig till ruta b. Men en tur med
Bee kommer att sitta fint i minnet.
 
Mot jobbet och en förmiddag med Silvia.
Det skall bli bra med att jobba med Silvia vi har lite att
reda ut och det är lite viktigt att få säga det vi känner inför detta med att 
Maria försöker skada gruppen. Snacka om massa skit hon håller på med. Kan man
verkligen vara så rutten??
 
 
Jag kan inte fatta att man vill ha så mycket drama där man 
skall jobba och sen bara smila in sig överallt. Helt
stört måste jag säga, jag fattar inte. Jag sa
i alla fall att vill Silvia klaga till mig så
skall det ske till mig inte via någon.
 Och vill jag säga till Silvia 
något tar jag det med
henne.
 
Sen var det klar.
Vi skall nu göra vårt bästa jobb vi kan göra.
Vi har många funderingar och det är bara att starta.
Vi fixar och vi domar och Silvia är lite överallt och hon är fan så snabb.
Kan dock missa devisserligen tycker jag då :) Det är ju lite de som tar skada av stress
inne hos de boende. Vi skall inte stressa för det blir ju bara fel då. En boende tala om att
jag är en fin människa och att jag är bäst :) Det var kul. Denne boende har många klara stunder
så jag blev väldigt glad.
 
 
Lunchen kom och gick och jag dokumentera dagens röra.
Det är så SSK kan se det innan jag kommer in i morgon. Min man ringer
och fråga om jag skall med till Mariefred, nä min lilla gubbe, jag jobbar denna helg och är aptrött
när jag kommer hem vilket du såg i går. Så det är nog bara att du åker själv och grattar Olivia från oss.
 
Jag blir klar på jobbet och tar mig hem, måste handla lite och
det är ju inte så roligt alla gånger kan ja tycka. Att handla
alltså, jag är redan trött och skall jag nu slåss men flera
människor i affären då blir det lite för mycket för
mig. Men som tur är vet jag vad jag skall ha
och det är klart på tre minuter.
 
 
Lämnar grädde och creme fraiche till Brinkens folk, tar en kaffe sen
hem och börjar med mat till mig och gubben, han kommer nog vid 17 tiden.
Jag fixar kyckling och ris, han kommer precis när jag satt på allt. Nu så kan vi vänta 
30 minuter på att kyckling och ris är klart. Middagen är serverad.
 
Min kväll blir att hänga lite framför TV, 
det är bra PH program och det vill jag se.
Så nu är det bara att fixa lite kaffe och sätta sig
vi TV och mysa. Det skall bli bra kväll detta.
 
 
Sov gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0