Nu kommer helgen

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 1 
170105
 
GRATTIS
Hanna & Hannele
 
Trettondagsafton
 
Trettondedag jultrettondedagen eller trettondagen (västkyrkligt även Epifania (uttalas [epifaní:a]) – "uppenbarelse" – och östkyrkligt Theofania (uttalas [teofaní:a]) – "gudsuppenbarelse") är en kristen högtid som infaller på den trettonde dagen i julhögtiden, det vill säga den 6 januari och är i Sverige en allmän helgdag. Trettondedagen firas bland kristna till åminnelse av uppenbarelsen av Jesus som Guds son genom hans födelse, genom hans Kristi dop, genom hans första underverk (vinundret i Kana) och uppenbarelsen genom Betlehemsstjärnan för de tre vise männen. Detta tema har inom västlig kristendom kommit att överskuggas av de tre vise männen, som skall ha kommit till Jesus med guldrökelse och myrra.[1][2]
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Jag känner mig INTE pigg, jag är trött.
Humöret kom nog att komma i efter hand för inte är det bra inte.
Jag kan säga att det var länge sen som jag var så här less på morgonen.
Hoppas min frukost gör susen eller åtminstone mitt kaffe, så gär grinig vill jag inte va.
 
 
Det är grått och trist ute och det är det i mitt huvud också.
Så skall läsa lite medans jag äter min frukost.
Allt är som det bör, våld och katastrofer.
Nä inge kul.
 
 
Jag tar mig ner till Bee och far mot jobbet.
Här har jag i alla fall lite spänning  som väntar. Alltid lika
kul med mitt jobb. Kan hända att jag tar det med mig hem ibland,
men det är väl lite så en bra undersköterska skall vara...mycket empati.
 
Kommer in och hittar kollegan på plats, jag sätter in min tvätt och känner
en viss hopplöshet, jag skall ta kort någon dag och visa hur kvinnor 
gör i en gemensamma tvättstuga :) Här städas inte utan man
skitar ner och så kan andra städa :)
 
 
Ja intet förvånar mig längre, Kollegan och
jag sätter igång med morgon arbetet. Det är massor att
stå i och en man som är väldigt sjuk. Så jag skall ta lite blodsocker där.
Vi är ändå klara i god tid och har lite annat att tänka på som kommer i fokus.
Allt tar sin höjdpunkt när ambulansen kommer och här hjälper vi till. Vi är bra undersköterskor,
ingen skall ta det ifrån oss, vi sliter ända inne från och ut. Tack för de.
 
Lunchen kommer och vi skall nu se till att alla boende skall äta. men  alla vill inte äta.
Det är frustrerad här skall vi peta i dom energi och dom säger nej tack :)
Vi får inte i dom det jag önskar. Och så blir det. Inget vi kan göra
något åt, bara rapportera till SSK.
 
 
Så nu längtar jag till leoighet
så jag är förberedd. Klockan är lite mindre än 14 och jag 
tar mina nytvättade kläder och går ner för att byta om. Nu skall jag hem.
Det blir så bra som det kan bli tycker jag, ja en  fin helg och tack för mig :) Så
skönt. Nu skall jag vara ledig och njuta av den.
 
Plockar upp Ari vid vägen ner till lekslottet. 
Det finns inte kvar men det låg vid Tullinge Marina.
Där på busshållplatsen står min man, han har promenerat
lite i dag, det är ju bra, han skall ju röra sig så han kan hålla kroppen i
trim. Han skall gå lite nu också bra start tycker jag.
 
 
Vi är bjudna på middag hos Camilla och Thomas i kväll,
det skulle bli någon gryta men...det blev  chili con carne i stället.
Det är helt OK för jag gillar det, så vi är där klockan 18.00 och skall nu njuta
av middagen :) Här är det bara att köra på. Lite fika och lite annat är det just nu.
Så det är ju bara att avsluta dagen med en film hemma i vår lilla lägenhet :)
 
Juhani och Ashani kommer hem lite oväntat, jag trodde vi skulle 
plocka dom i morgon vid tåget. Men nej då inte vi inte, dom
dök upp hemma och vill ha liten sovmorgon. :) .
 
Så tack för mig och nu skall jag sova.
 
Sov gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0