Oj massor att göra

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 4
 
170125
 
 
GRATTIS
Paul & Pål
 
 
DAGENS CITAT 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Ja en ledig dag :) Då kan jag ju....
Nä hä jag hat tvätt klockan sju, det var
inte det jag villa ha. Jag har också sjukgymnast
vid nio så jag kan inte sova som jag hade tänkt ha ha ha.
Upp och hoppa samtidigt som gubben åker till Eskilstuna.
 
 
Jag skall ju ändå till tvättstugan sju och Camilla kommer där runt.....
07.30 så då är det bara att gå upp och vara med lite. Vi skall
först iväg till sjukgymnasten, jag har lite ont i mina axlar och
det är nog det bästa att ha gymnastik för min nacke.Camilla
har ju det också. Vi drar i snörena tillsammans.
 
 
Jag vi svänger ner till Tumba vi vill ju se om Linus dräkt finns :)
Jag hitta den och det är så kul för han kommer bli så  glad.
Det är ju bara att göra honom glad. Camilla hitta en 
jacka till både Haylie och Joline. Det är ju helt
otroligt tycker jag. Ja vi köper dom också :)
Blir fint på flickorna.
 
Jag tycker om att handla lite till barnbarnen :) Det kommer ju också till
Tindra och Lukas. Jag har köpt en tröja till han och han blev glad.
Det tycker jag var kul. Hoppas att det är mer saker jag kan
skicka ner. Jag skall också skriva till han och bara
tala om att vi älskar han. Min fina Lulu.
 
 
Ja det blev ett sidospår tack vare
kläder. Men vem bryr sig :) Jag vill ta en sväng
till apoteket också. Men vi fikar först det blir en härlig 
fika med en smörgås. Kan vara bra att förtära. Jag skall nu ta
min snurriga dotter till affären och se om någon lunch kan inhandlas.
Camilla köper också saker till Linus disco fest i morgon. Massa barn kommer,
kompisar från förskolan och kusiner, grannkillen också, Hampus.
 
 
Nu är klockan så pass att jag skall dra
mig mot Vårdcentralen och en hälsokoll på mig.
Det är bra att jag kom tidigt, jag kommer in på en gång,
skönt, det är väldigt bra. jag har ju tur att allt blir bra då, jag får
reda på mitt svar på blodprover som jag lämnat. Jag får även en gyn
undersökning. Så det är ju vad jag skall ha. Kollen och OK stämpeln :)
 
 
Camilla snackar lite med sköterskan Eva om hur jobbigt det är med allt runt shunten .
Sen får hon kommer in till Eva och får snacka lite med henne. Jag tycker Vår
läkare E. Olsson är en fantastisk människa och läkare. Jag mins att
jag skulle välja läkare på vårdcentralen i Storvreten när ja flytta
dit. 1989 och jag tog Eva Olsson för hon var även gyn
läkare :) . Smidigt med en och samma.
 
Hon har följt mina barn och det är
nu så skönt att hon är här med Linus också.
Jag kan inte förmå mig att byta läkare, så den dagen
hon säger tack och hej då blir det tufft. Men nu har vi henne som
husläkare och jag är nöjs :) . Nu är vi klara och jag skall brara ner och plocka ut
medicin för en UVI. Det är ju klart att något skall man ha när man fyllt sextio :)
 
 
En liten lunch att ta hem kan inte vara fel :) Så vi köper spagetti och färdig köttfärssås.
Det var evigheter sen jag körde dom burkarna. Men med tanke på att vi skall 
bara skall få i oss något snabbt. Nu hem och äta. På med maten och så
är det bara att fixa kaffe och lunch. Ashani är lite dålig och hon
kommer inte upp än. Men det finns till henne om hon vill ha.
Camilla och jag kollar lite tv och sen är det bara dags
att åka.
 
 
Nu skall vi allt plocka upp en Linus.
Han har lekt med Gustav och det kändes
som om dom har haft kul. Overallerna är väldigt
smutsiga. Det ser ut som dom har haft redigt kul. Linus och
Gustav berättar att det har dom. Letat efter skatter, men dom hitta ingen.
Vad tråkigt att det inte fans någon skall. Men killarna är lika glada för det. Och det
är det som räknas :)
 
 
Har under dagen även pratat men Nea som har brutit båtbenet och har satan så ont.
Hon ringer till läkaren och frågar om värktabletter vilket hon inte fick av läkaren 
vid akutbesöket. Det var det konstigaste jag har varit med om att inte en 
läkare skriver ut värktabletter vid ett ben brått. Herre gud vilken
klantig läkare. Det är väl klart som spa att man skall ha en
värktablett särskilt till natten.
 
 
Nu ringer hon igen och berättar att hon fick Alvedon.....
Ja på vissa är ju det en bra tablett, men på vissa som har
hög smärt tröskel är det inget att lindra ett ben brått med. Men det
var det hon fick. Jag bad henne ringa igen till läkaren. och fixa något som
hon kan sova på. Hoppas hon fick det.
 
 
Camilla fixar middag och även Thomas mamma kom och var med Linus efter
middagen så jag och Camilla kan fixa uppe med Mario kalas saker. Det
kommer att vara så skoj att kolla lite vad andra barn tycker :) Så jag
är nöjd med hur det blev, kort kommer i morgon.
Jag har full fart på allt nu :)
 
 
Kaffe hinner vi med jag ock Lena snackar lite om allt möjligt. Jag gillar
henne hon är en fin människa. Hoppas hon  inte får massa
med efter sina fall hon har gjort  den senaste tiden.
Slagit i huvudet så många gånger. Det är inte så
bra kan jag tycka. Men hon skall göra
lite undersökningar.
 
Kort på hur det blir
kommer i nästa blogg och det
är ju bara att vänta och titta i morgon :).
Jag vet att min blogg blir uppdaterad lite så däe
olika, det är på grund av att jag är så kopiöst trött på kvällen
när jag skall skriva klart den. Jag kan känna att det inte går jag bara somnar
på stället. Ingen ide att göra då. Men i alla fall nu är jag klar här och skall åka hem för att
se vad som händer där.
 
Nu kan jag gott sluta här för i dag
Sova på renbäddad säng.
 
 
Sov gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0