Oj vilken dag är ju helt seg.

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 2 
 
 
170110
 
GRATTIS
 
Sigurt & Sigbritt
 
DAGENS CITAT
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då är jag uppe igen och här skall faras fram och tillbaka.
Jag  börjar på ruta ett, det är väl där man börjar kan jag tänka.
Går upp och ser till att ha massa varma kläder i dag, ser kyligt ut utonhus.
Se själv här.
 
(de lilla man set skall ta ett nytt)
 
Jag fixar min frukost och det är ju den stora fina lugna tiden
jag har denna morgon, Tänder ljus och känner lugnet sprider sig.
Du undrar säkert lite varför jag behöver lugn innan jag startar dagen?
Jag har ju varit ut körd, gott i väggen, så detta är ett sätt att hitta en balans
i mig efter att jag vaknar, vilket sker ofta med stress.
 
 
Att slippa känna stress gör att jag glider
längre och längre bort från ett åter fall som är totalt
förbjudet av mig. En stor och kanske en omöjlig sitts för mig.
Varje dag är en prövning om jag skall klara det eller inte. Så ljuset
hjälper mig. Min mamma vill att jag skall ha det tänt också :)
 
 
Så, vad var jag...? Jo tänder ljus och hittar en balans med dagen och min själ.
Andas in....andas ut.... Så här är jag nu och känner att jag skall ta en liten
titt på nyheter och Facebook innan min dag rullar i väg.
 
Oj klockan springer i väg, nu är det lunch
time hos Linus :) Det han  bjuder på är pannkakor. Super
gott, är dom naturella eller är dom färgade??  Det är ju frågan.
Nu skall vi brassa pankisar :)
 
 
Lite kaffe på de och min dag är räddad. 
Det är nu dags att åka till Älvsöj och ställa av Camilla
och Linus, de skall till öron näsa hals Dr. Det är rätt mycket
tid kvar och jag vill inte komma till jobbet så tidigt. Vi bestämmer
oss för att ta en kaffe på ett fik. Det var inte i går, det var mysigt. Vi satt där
en stund 40 minuter tror jag. Sen var det time att gå mot mottagningen. Dom har
tid 14.15 och jag börjar 14.45.
 
Så ring sen och berätta att allt gick bra Linus.
Det var bra han lova att ringa. Jag åker till jobbet och
precis då när jag är på G till min avdelning ringer han och berättar 
att han var superduktig hos läkaren. Allt gick som en dans. Han var glad
och det har han rätt till. Läkaren koll mammas öron också det var väl bra. Hon har ju
ett tryck i innerörat.
 
Ja då jobbar jag på och ser att Sevim inte kommer till mig.
Varför kommer inte hon nu då???? Vill hon inte jobba med mig???
Ja ja Raihan (hur hon nu stavar det :) ) kom till mig och det var ju OK, hon är
duktig och det kommer att gå bra. Vi har problem med en boende, nej med två vill jag
lova. Ena har en varannan dags dag verkar det som, i dag på lunchen var hon uppe men det
gick inte till middagen, där tar det stopp. Jag jobbar på och hos farbrorn är det lite så där jobbigt.
Han har ont i kroppen.
 
Ja vi gör vårt bästa och han vill inte att jag tar i han. Han ojar sig och säger aj.
Det är inte vad jag känner att det är det ultimata. Kvällen flyter på och det
är väl bra de. Jag har allt under kontroll.
 
Slutar 20.30 kommer i väg 20.40 och det är sent.
Skall hem och ta kaffe. Sen sova.
 
 
 
Sov gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0