Så siata passet för denna vecka...Tack för det :)

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 3 
 
170119
 
 
GRATTIS 
Henrik
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Ja jag är uppe och ja jag är helt slut.
Vilken turbulent dag det var i går, min dotter, 
oj oj vilken karusell. Här kommer alla läkare med massa
olika saker om muskelsträckning till ,migrän stresshuvudvärk till
kristallsjukan. Så är det hjärnan som far illa, människans kontor har utsatts för
vansinnigt tryck och vätska brist.
 
Ja hjärnan kan faktiskt torka ut om
trycket i ryggmärgsvätskan inte sköljer över
hjärnan som den skall. Hjärnan skall vara fuktig och
det är trotts allt där alla saker sitter. Oj oj nu är jag lika arg
och livrädd som i går.
 
 
Nä lite frukost innan jag skall åka mot jobbet igen.
Så tiden rullar på och jag åker till Thomas för en kaffe :)
Det kommer en fråga från Linus om jag skall lämna honom på
dagis, och jag svara med att vill han det så kan han komma med mig.
Vi åker till dagis och det känns bra kan jag lova :) Han är en lite glad piller :)
 
 
Så nu är det klar och jag kommer iväg mot Huddinge. Det är mer bilar ute nu 
än vad det brukar vara då jag åker till jobbet vid sju. Men det är inga
jätte köer. Så kommer jag fram och det är då en liten tid kvar att
byta om på, jag har nya kläder i dag det är med Huddinge
loggan på och namnet på äldreboendet. Fin skall 
det vara så klart. Undra om kommunen står
för detta eller om det skall gå på 
boendets budget.
 
 
Det är kaffe dags när jag kommer,
här sitter kollegorna med tre boende och
fikar så då kommer jag att hoppa in. Det är en super
bra start på morgonen, man kan inte klaga på den :) Det
finns också en boende som håller stenkoll på mig han får ju syn 
på mig så han vill att jag skall sitta bredvid honom. Så mjukstart i dag
känns skönt. Det kan jag behöva efter gårdagens bergochdalbanan. Det är
värre med orken i dag det kan jag lugnt påstå.
 
 
Camilla ringer ett par gånger, hon har en huvudvärk som heter duga och 
hon börjar må illa, hon äter inget och hon har det satan så jobbigt.
Jag jobbar på och det känns lite galet att behöva ens vara på
jobbet när jag vill vara hos Camilla. Men så går det ju inte.
Jag har inga massa saker att stå i när jag kommer till
jobbet jag hat bara min gubbe och en annan så
jag har tid att lägga lite krut på den boende
som skall iväg och dansa i dag. Raka
fixa kläder och framför allt ge
han pepp talk.
 
 
Så morgonen blev till lunch och
alla boende äter mat. Vi har vissa som är på
läkarbesök och vi har en vis livets slut så det är väl bara
att  vi är samlade och har det fint kring lunchen. Jag känner
mig lite orolig över min dotter och har svårt att koncentrera mig, jobbigt.
Jag pratar lite med anhörig och stöttar denne i sitt sorgearbete. Jag hoppas att
det är stöttande och att hon känner sig väl till mods. Jag har lite att plocka med och se till
 att få ett pass bytt så jag kan gå på årsmötet med facket, middag efteråt,tillsammans med Pia Å
Det kommer att bli skoj.
 
Jag pratar med en anhörig där mannen flyttat in nyligen. Hon är så orolig
över hur det skall gå för henne nu i ensamheten. Ja det är många
omställningar som sker nu när man har en make på
äldreboende. Hoppas hon hittar en bra väg och
inte alls tycker detta var fel beslut. Allt blir
tlll det bättre :) Jag kör på och skall
nu lämna in för i dag. Hoppas
allt är OK
Nu skall jag hem till
Tumba och plocka upp Linus,
vi skall också plocka upp Juhani och
Ashani. Juhani skall skriva på en lönavi som
han har missat. Dock är det så jobbigt för Juhani att
träffa killen igen då han inte får jobba där mer.. Brist på timmar
heter det, och Juhani klarar sig inte med pass då och då. Men en hyra
måste man ha heltid annars går det inte. Men det är en annan dags historia.
 
Camilla ringer och berättar att dom tänker släppa hem henne, OK men vänta
lite nu. Hennes tryck är fel, hjärnan krymper och det är ju hur galet som
helst att dom släpper hem henne. Hon ligger och tar plats, hon
väntar på operationstid :) Hon kan ligga hemma och invänta 
tiden lika bra som på ett rum på sjukhuset. Så hon kom 
hem. Vi mötte upp henne och hon var lite så där
yrslig. Linus blev glad att se mamma och
Thomas kom i samma veva.
 
 
Vi fika och sen kom en trötthet som heter duga.
Jag somna på soffan och vaknar av att Linus ramla och
slår sig.Han blir redigt arg när vi försöker trösta han. Och det 
blev inte bra någon stans. OK nu behöver jag mat i min mage känner
jag. Så ner till ICA men där fans inga färdiga kycklingar så det blev en annan
mat.Pasta carbonara. I morgon blir det lax. Så det så. Ja jag har väl inget annat val
så nu hem och Ashani fixar middagen och jag är bara trött. Ligger på soffan och väntar på
att bli upp passad. Tack Ashani för maten :)
 
 
Titta på tv och så kommer talang i dag, ja den kan jag se på vår tv i sovrummet.
Bra eller???? Jag somna ett flertal gånger. Jag hoppas det var bra program.
Jag titta också på en film om en Amerikansk prickskytt i mellanöstern.
Jag har sett denna film förr den är bra och jag vill se den igen.
Det vill dock inte mina ögon. Pang så nu sover jag. 
 
 
Sov gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0