Så var det söndag igen

 

SUPER FARMOR BLOGG
V 1 
170107
 
August & Augusta
 
GRATTIS
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
 
När man vaknar upp och funderar om det är natt eller morgon,
och hur tidigt det är. Har man sovit djupt då? Skulle tro 
det. Har drömt att jag har varit på ett tivoli och
köpte kristaller i en påse med ett citat på.
Det var något mer jag köpte men
det minns jag inte.
Det som är skumt är att jag var där själv så jag åkte inget.
Det var så konstigt. Jag går inte på tivoli om jag
inte får åka karusell. Konstigt. Sen drömde 
jag att tjejens mamma i butiken bor
i Ärla. Varför det???
 
 
Ja jag har varit där men inte i
en affär och inte på tivoli. Så märkligt.
Dessa två element hör inte i hopp för mig men
en då var de i samma dröm fas. Så det är konstigt. Undra
vad mina drömböcker är. Bör kolla upp detta. Kanske på nätet. Det låter
också skumt. Nä någon i min vän krets kanske har en.
 
 
Nå väl frukost nu då.
Njuta i ljuset sken av en härlig frukost.
Läsa lite nyheter kan också vara på plats en morgon
som denna. Hur kalt är det nu då? Det skall ju komma vinter
har det sagts. Med snö och kyla och massa snö, en riktig vargavinter....
 
 
Det är minus sex på termometern och barmark det är inte två
komponenter som hor i hopp. Ingen snö alltså, bara kyla och det
har det ju varit i november också. Täckbyxor på och vinter jackan. Det är
bara kyla här nu då. Var är snön.
 
Efter som detta är bara en vilodag så tänker jag ta det så lugnt so det bara går.
Jag vill inte att det är fullfart jag skall ha det i kväll. Men nu lugnet som
ligger stabilt. Gubben får ett samtal från Rickard han vill komma
på fika. OK Då kommer han över på fika med familjen.
Jack och Jessica är med och kul att träffa dom.
 
 
Nu blir det lite action en timme så det är ju
kul och det vill jag ju lova, alltid kul med barnbarn :) 
Så vi sitter och slötittar på tv också tredje reprisen på
Björn Skiffs 70 är. Och Jessica har med sig en kaka som hon
har bakat, väldans god vill jag lova.

Nu åker dom hem och det är inte så länge de stannar,drygt en timme
känns lite sådär, ok hej, hej då. Men jag tror att Jessica jobbar
i dag men det var kul att träffa Jack. Så det är ju
kul när det händer :)
 
 
Nå väl jag förbereder min middag till oss.
Juhani går en sväng till kyrkan för att minnas sin vän
tillsammans med hans kompisar. Så hårt för Juhani. Det har
varit många nu som lägger näsan i vädret. Jag fattar inte att det skall
vara så, dom är bara unga pojkar, 21 år och ändå så skall de betala med sina liv.
 
 
Ja vi försöker hålla humöret uppe och det går ganska bra, jag har tvättstuga och nu är det 
Ashani som hjälper till med allt, min man skall komma och hjälpa mig upp senare.
Han slipper alltid undan den gubben men i dag är det bara att hugga in.
Så middagen skall fixas det kommer att bli kyckling och ris
wokgrönsaker och så är allt i grytan.
 
Hinner äta innan tvätten och jag hinner att se på TV en pytte liten stund.
Nu är det tvätt 18.00 pip och så konka ner med allt. Två IKEA kassar
med tvätt en från oss och en från Juhani och Ashani. Dom är
ju mest hos oss nu för råttornas skull.
 
 Jag är helt slut klockan 22.00 och viker fortfarande tvätt.
Nu är det också så att alla maskiner stänger av 22 så det blev
inte torrt heller. Jag och Ari bär upp allt hänger allt som skall och så tar
jag resten senare, typ i morgon.
 
 
Sov gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0