Skall vara på B sidan

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 5
 
 
180131
 
 
GRATTIS
 
Ivan & Jora
 
 
DAGENS CITAT  
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Ja man är väl inte super pigg eller på bästa jobb humöret :)
Men det är völ bara att köra på dagen, jag skall fixa frukost och jag 
får sällskap av Linus och Camilla till frukost. Det kan alltid glädja mig. 
Lite koll på nyheter på tv kanske då. 
 
 
Ja vi skall nu ta oss mot Camillas jobb och se till att hon
lämnar papper där om sjukskrivning. Hon mår för övrigt lite bättre
i dag och det glädjer mig. Jag åker till Brinken för att hämta Linus tröja.
Nu plockar jag upp Camilla igen. Jag skall till Botkyrkabyggen och fixa ny P plats.
Så bra det blir för nu får jag platsen framför huset :) Helt OK tycker jag. Så det är bara att
gå ut på gården ner för trappan och där kommer Bee stå.
 
 
Sen blev det lite koll på apoteket , då jag har problem med magen så är det 
bra med lite magmedicin :) Det blir lättare med bra medicin för orolig
mage och jag tar alltid till hjälp det är viktigt tycker jag. Så det är 
nu klart och jag vill bara hem nu ett tag. Jag skall lämna
Camilla och Linus hos Thomas. Linus fick ju 
spruta i går och fick feber av den, vilket
är vanligt.
 
 
 
Så lämnat dom och är nu på G till jobbet.
Jag kommer dit och pratar med Eva om i morgon , kan bli
tungt och det kan vara jobbigt om jag skall komma till jobbet. Jag
kommer nog vara så berörd att det är jobbigt hela kvällen, Jag vill inte 
att mitt jobb skall påverkas, men det kommer den att göra. Så kan jag få semester??
Och Eva fixar det :) Tack så mycket det kommer att vara guld värt. Jag känner att det är
lite så där.....jobbig situation
 
 
Så får jag en kod som jag skall komma i håg den går till
larm lurarna så dom kan kolla vem som svara på vilket larm. Det är 
lite så där...."bror duktig" varning. Så när det inte ringer på hela dagen då är 
det säkert något som inte är OK eller?? Jag har en kollega som lägger sin lur på
bardisken i köket. vad skall hon nu göra om hon måste bära luren på sig :) Spännande.
 
Ja ja jag knallar in på B - sidan där jag skall jobba. Jag är också ensam
delegerare och det blev jag igen som fick byta avdelning. Maria hon
smilar till sig så hon slipper. Ja ja jag fixar nog detta. En kaka
i ugnen och den skall ut där vid 15.10 men dom
har ju redan fikat så då blir det ingen
kaka i dag, den kan dom
ta i morgon.
 
Allt verka bra tills jag
upptäcker att det har hänt en
katastrof i ett rum. Den var inte så 
kul vill jag lova, vi skulle precis servera
middagen till boende när detta upptäcktes.
Jag fick allt se till att mannen var på sin plats och
de andra fick sin mat serverad. Sen var det bara att ta tag
i problemet och sen var det bara att se tull att farbrorn kom ut
till middagen. 
 
 Ja sån tid detta kan ta, men till slut var det klart och vi kunde
fortsätta med kvällen. Fika smörgås och lite dryck, det är nog bara att se till
att det blev klart med kaffet så att man kunde fixa lite med medicinen. Det är och
åtta st. so skall ha medicin. Min kollega kunde gå lite tidigare då allt vara klart. Jag
inväntarkvölls personal som börjar nio.
 
Jag kan också gå så där 10 minuter innan, skönt skall hem och sova.
 
 
Sov gott
 
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0