Tänk vad dagarna går....

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 4
 
170122
 
 
GRATTIS
Vincent & Viktor
 
 
DAGENS CITAT
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
 Jag skulle ha sovmorgon i dag också, men det tycker mitt
huvud skulle vara för lyxigt :) Jag vakna 04.26 fördsa
gången, sen till gubbens klocka 05.00, sen ett par
gånger till innan klockan nu är 06.30. Upp
och fixa frukost till PH :)
 
 
Skall tända lite ljus och njuta
av de och frukosten i dag. Skall passa
på och kolla världen lite :) Jag har bytt nät tidning,
från Aftonbladet till Expressen. Varför?? Det är bara betalsider 
på Aftonbladet nu. Vad du än vill läsa om så är det betalsidor .Jag har
varigt där för ofta kan jag tänka mig :) Så jag har bytt tidning.
 
 
Lite koll på Facebook också. Man kan ju hitta något roligt vet ja :)
Så det är min morgon just nu, vad kommer sen vet jag inte.
Lite mer morgon stök och det är ju skönt en varm dusch
och en god koppa kaffe sitter bra till. Camilla kom.
Hon skall hänga med mig i dag så det inte
blir så jobbigt. 
Hon lägger sig på soffan och jag kommer dit efter duschen.
Jag behöver ju inte stressa direkt. Så det blir ju bra.
Vi kollar på lite Dr Phil avsnitt, det är gamla
avsnitt men det är OK de också.. Hon
har med sig lite lunch också. Vi
tar oss ner till centrum.
 
 
Vi tar oss en fika och kolla inne på H&M.
Jag gör en god gärning och hjälper en tjej att betala. 
Här tar dom inte kontanter och hon har bara kontanter.
Två barn också, klart jag betalar. Jo jag får ju 100 kr av henne
och får 15 kr för besväret. Det är ju så man gör eller hur :)
 
 
Så vi tar oss upp till vårdcentralen för hon skall ha 
järn intravenöst. Jag fick också svar på mina frågor som
rör sig om Camillas nya tillkommande problem. Hennes shunt har
tömt bort för mycket vätska från hjärnan, Då kommer problemet
att hjärnan sjunkit i hopp. Som mamma är detta inte acceptabelt och jag
är så arg på  sjukhuset att dom inte kolla upp detta på våra tidigare besök.
Sköterskan som hjälper Camilla i dag , heter Eva, hon är så snäll och hjälpsam.
 
 
Det är skönt med någon som kan lyssna på mig också, bara för
att hon är vuxen betyder det inte att jag inte är mamma. Så
det är ju bara att få ur sig alla känslor och sen hoppas
på det bästa och jag får de svar jag vill höra.
Jag är tvungen att lämna min dotter
för att åka till jobbet.
 
Kommer till min avdelning 15.00 och
känner att detta kommer att ta lång tid innan
det blir dags att gå hem. Nu är det bara att jobba på.
Vi har det så jobbigt  eller hur :) Nä det är en bra eftermiddag.
Allt är bara och vi har det fint. Jag fixar kaffe till mig och pratar lite
med Maria om Camilla, hon var ju där när jag fick beskedet om insjunken
hjärna. Så det var jobbigt. Nu är det middag och jag tar min rast. Det är bara 
lite mat jag behöver få i mig så blir allt bra. Nu till  avplockning.
 
 
Allt blir klart och vi får ut kvällsfika och sen är det sängen som
gäller för vissa, en efter en. Jag är klar med mitt vid 20.25
så då kan jag tacka för mig och vi hörs. Skönt att
komma hem, plockar upp Juhani och Ashani i
centrum nu skall jag hem och bara äta lite.
Jag skall i säng för det är dock tidig
dag i morgon.
 
 
Sov gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0