Vad jag skulle vilja vara ledig nu :)

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 5
 
180129
 
 
GRATTIS
 
Diana
 
 
DAGENS CITAT 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Klockan ringer och jag vill inte
gå upp, jag är trött och vill sova mer.
Men jag har ett morgon pass att avklara i dag så
det betyder att jag måste gå upp vilket i sin tur betyder att
jag känner mig....seg.
 
Gubbens frukost skall fixas, han skall åka nu han är sen.
Så snabbt i hopp med macka ock något att dricka.
Så nu är han i väg och jag kan egna mig
åt att fixa morgonstök och min
frukost.
 
 
Jag skall ta och kolla in världen
lite och passar på att se till vad som händer
på Facebook. Det skall jag väl hinna med nu hoppas jag.
Det är nätt och jämt att man hinner med det man skall på morgonen.
Nu är min frukost det som är viktigast för mig, jag tycker att det är den jag skall
prioritera först och det är inga problem
 
 
Nu skall jag ner till Bee vi skall ta oss till Huddinge hoppas på en bra färd :)
Det är köer och det blir så där lång tid tar det :) Men jag kommer i tid.
Det är inget som är så tråkigt som köer. Jag går upp till 1D
för att ta Marias tvätt. Deras maskin är sönder så jag
tar över tvätten till oss. Här är det lugnt.
Det var inte så många som är
uppe så det var
lite..jaha :)
 
 
Nå väl,
jag sätter igång och
fixar med en boende, en dam.
Här skall det  man byta kläder så klart.
Lite hygien tvätt övre och undre. Man har alltid
samma saker att göra på morgonen och det är ju så härligt
att bara kunna göra så lite och de blir så glada för allt man gör i alla fall.
Även fast man gör det varje dag och det är så vi jobbar så blir de så glada.
Man kommer in med ett leende och ett gatt god morgon. så har man damerna lätt
leende och glada. Jag älskar mitt jobb. 
 
 
Så det är nu då dags att ta upp min kontakt person, han mor inte så bra.
Kan vara en släng från i går. Han var med sin bror i kyrkan. Jag
hoppas att han inte åt för mycket eller något olämpligt. Jag
kommer in och här är han nu, ont i kropp och själ. Jag
fixar värktabletter och sen får han vila lite till. 
Det är bra om tabletten hjälper lite..
Så är han uppe och han är klar.
Jag bara njuter av att få
upp han utan bråk. 
Ja vad är klockan nu??
Inte så mycket så vi kan ta liten
kaffe paus med alla boende vid TV. Det
passar bra tycker jag. Jag tror att vi kan fixa lite
dricka till våra kära och se till att dom mår bra. Så lite Dr Phil
ser jag. Ja jag undrar vem som har mes intresse av detta. Dom boende
eller personalen ? Det är ju frågan, kom igen nu lite lunch på detta.
 
 
Jag hoppas att sista timmen och trettio minuter går så fort att jag inte
behöver fundera på annat. Jag skall se till att maten kommer på
plats och att vi alla skall göra en härlig lunch, undra var
vagnen tog vägen :) . Det är tydligen sent i köket :)
Vi skall nu i alla fall sätta oss :) . Det är så 
härligt med den lilla gruppen vid maten.
Man har vissa som inte äter och
vissa som äter bra. Ja det
är nog så :)
 
Tänk att nu får jag åka
hem och det är slut för i dag. Jag
skall till Willys och handla middag, jag får
ju middags gäster i dag, vilket är väldigt ovanligt 
nu i vår lilla tvåa :). Så det är nu bara att ha en bra planering på 
vad som skall lagas. Jag tar nog en enkel utväg och gör spagetti och köttfärssås.
Den brukar gå hem i alla lägen så även i kväll. Min dotter och man kommer efter sitt besök
på sjukhuset angående den där shunten.
 
 
Den skall ha varit uppskruvad på högsta läget och med det innebär att man
tar bort all vätska som skall vara i hjärnan. Vilket inte är ett dugg OK
någonstans, tur att kroppen i sin tur skriker när något är så
fel och så idiotiskt att ingen annan läkare har kollat
upp trycket på den där manicken.
 
 
Jag har också plockat Linus 
så han kommer hem tidigt i dag, 
annars har han varit på dagis hela dagar
och det kan inte vara så kul för barn att vara på
"sina jobb" så många timmar. Men ibland är det ett måste.
Så nu skall vi förbereda maten. Det är kärlek på hög nivå :) Det måste
vara det säger min son , är det ingen kärlek i din matlagning så är det bara att
lägga ner jobbet :)
 
Jag väntar på att Ashani och Juhani skall komma hem så jag får bort buren i 
från baksätet i bilen. Jag hoppas att den kan vara bättre än den han har
men troligtvis inte. Kan kolla lite på nätet och blocket. Det skall vara
mycket att klättra på, man kan ju bygga lite leksaker till dom
kanske. Den buren dom har är nog bra som den är
det finns utrymme för dom.
 
Så nu är det nog min tid att sova trött som fasen.
Snark, ZZZZzzzzzzzzzz 
 
 
Sov gott
 
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0