Välkommen 2018

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 1
 
170101
Nyårsdagen
 
 
DAGENS CITAT
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Tänk vad bra första januari kom i veckan, en måndag,
det passar ju bra. V 1 startar på en måndag så
klart och nya året startar också på en
måndag. Jag gilla det väldigt bra.
 
 
Ja med detta kan jag då fixa min frukost eftersom jag skall jobba 
så är morgonstöket klart och kläder sitter redan på. Jag slösar
inte med tid. Det går inte att sinka efter på morgonen.
nu är ljuset tänt och jag skall njuta lite.
 
 Nyhetsläsning och en liten koll på Facebook, min morgon
är på allvar igång. Så då skall jag nu se till att komma
i väg mot jobbet. Jag börjar åtta :) Har lite sopor
att fixa. Blir en hel del varje dag och jag
tar kartong och plast två gånger i
veckan.
 
Kommer till jobbet och det är alldeles tyst.
Sen hör jag Maria och Silvia. Dom fikar och det är
bara en boende uppe, hon hörs klart och tydligt. en vi måste
sätta fart. Det är inte alls någon ide att vänta. Det blir ett ryck och så är
alla uppe och det blir lagom tid innan lunch också. Jag har lite att stå i men
hinner färdigt mitt. Ja då är det väl bara att se till att allt blir klart.
 
Vi har vissa boende som är så trötta att det inte går så bra att mata dom.
Vad gör vi då, lägger dom. Tre stycken är helt slut i dag. Jobbigt kan jag tycka.
För dom alltså. Nu blir det också lite stressigt mellan mig och kollegan. Det blev satan så
hett. Och sen kom den tredje kollegan och PH brann av redigt.
 
 
Så lugnade allt sig och det kom på plats igen.
Silvia sluter 12.45 och jag slutar 14 Vi måste ta raster och
vi skall fixa med lunchen. Det rullar på och Maria går på rast, jag tänker
lämna placet när jag skall ta rast. En boende blir dålig och lite kaotiskt kräks i
blomkrukan. Den är alldeles för tung för mig att flytta på. Vad gör jag???
Jag går hem
 
 
Tar Bee till Brinken, skall passa Linus medans
päronen har special tid för sig själva. Ja jag tar en kaffe också.
Nu skall vi handla Linus, vi åker till Willys. Mormor kan jag låna din telefon då???
Ja det kan jag ordna. In tar en vagn, sätter Linus i handlar de jag skall ha och sen är
det tack och hej. Lyfter i två kassar i bilen, Linus in i bilen och så jag.
 
 
Då skall jag fixa middag och det blir pasta köttfärssås och grönt hoppas 
jag. Så massa köttfärs skall stekas och sen koka pasta. Linus skall
ha köttbullar. Så var middan klar Juhani fixa löken och sen
åt vi all tillsammans.
 
Det är ju bara att fixa efter maten kolla på tv och Agneta Sjödins nyårskarameller.
Det blir då så att han somnar och jag somna också, jag är ganska slut
vill jag lova. Inte orkar jag hänga uppe vers länge.
Jobbig situation .
 
 
 
Sov gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0