Veckans sista dag :)

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 4
 
180128
 
 
GRATTIS
 
 
DAGENS CITAT 
 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
 Jag har nu legat och vridit och vänt mig
i två timmar, kan inte somna om och känner mig
inte utvilad direkt, Jag har så ont i kroppen och så värkande
ben så jag måste bara stiga upp, kan man få önska sig en bra sömn?
Skicka den till mig då för jag vill gärna sova skönt i natt :)
 
 
Nu är man uppe som sagt och jag skall in ta min frukost.
Jag skall tända lite ljus så jag får energi tillbaka efter
nattens dröm och mitt snurrande. Jag hade en
sån konstig dröm i natt mins bara att det var
jag och två barnbarn.
 
 
Vi leta efter något och prova kläder, Camilla var också med det var hon
som prova kläder :). Jag passa Linus och Hayli var där med dagis
så jag tog henne också. Vi var vid en tågstation och leta efter
ett tåg tror jag. Vi skulle åka "snälltåget" inget
pendeltåg eller tunnelbana , vi skall åka
stora tåget.
 
 
Ja jag skall väl läsa lite nyheter så kommer det att bli bra.
Det är bara duschen sen :) Jag ock min man bestämmer oss för att
ta en lunch i Tumba då jag skall till jobbet sen. Så vi klär oss och kommer
iväg så där runt 11.00, det blir stressigt för mig och jag får svimningskänsla av stress.
Hela min kropp skakar inombords och tryck över hjärtat. Fy vad otäckt detta är, nu gav det
vika och jag kan känna att det är bara bra med mig sen. Ringer dock jobbet och säger att jag
kan bli 15 minuter sen.
 
 
Vi äter och allt är bra igen, jag får en matlåda också av denna lunch, alltid bra att äta på thai
restaurang :) . Så Ari skall gå hem och jag åker med Bee till jobbet. Nu är det så att jag 
kommer till jobbet exakt 11.58 på avdelningen, snyggt jobbat PH. Bästa. Så det
är lunch och vi kan lugnt servera alla vad de skall ha och se är det bara att
fortsätta dagen.Cynthia jobbar till 12.30 och Maria till 15. Min kollega
för kvällen kommer 15. Det är Silvia som jag kommer att
jobba med. Vi har ett bra team worker
 
 
Allt går bra och nu kommet middagen.
Vi har en boende som åkt till sin bror, en som
ligger och sover och ett tomt rum. Så middagen tar knappt
30 minuter, vi har bara två boende som äter sin mat. de andra äter
som fågelungar, helt otroligt, knappt energi att sitta uppe. Men det är våra myggor :)
Vi ger dom extra näringsdryck och ser till att det får andra saker som dom kan smaka på.
Maten är ingen hit.
 
 
Då så skall vi ta lite kvälls fika i form av näringsdryck. Vi har en dam som
vägrar att dricka och jag samt mina kollegor försöker lirka med allt.
Men nej det fungerar inte, hon driker max två glas per dag kan 
jag garantera. Hur skall man göra för att gå i henne??
Ge henne salt mat kanske :)
 
Nå väl det är nu sängen som hägrar,
vi har några som är i behov att komma i säng
tidigt. Vissa är trötta i kroppen och behöver vila för det.
Andra är bara trötta. Nu kommer också den boende som var
borta hem. Det är skönt när allt flyter även på kvällen. Så sitter vi
med några och tittar på TV. Så kommer natten och jag kan lämna haket.
Dags att fara hem med Bee.
 
Väl hemma blir det kaffe och sen sängen.
 
 
Sov gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0