Vet du ..Jag tycker det är fint ute...med snö

 

SUPER FARMOR BLOGG
V 4
 
 
170123
 
 
GRATTIS
Frej & Freja
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Jag skall väl börja med att säga att jag tycke om när
det är vitt ljust och kallt på vintern. Det gråa och trista
kan få mig väldigt nerstämd. Det vita knastrande blir
upplyftande. Man känner lite kyla mot kinden det är
härligt. Det är så mysigt och jag känner extra mycket
för detta.
 
 
Så min dag är i gång och jag är i full färd med frukosten, jag hat tänt
ljusen och filen med muslin är på plats. Medicinen tagen och det är ju bara 
då att köra. helt stört vad natten gick fort, tycker jag blunda nyss. Men det är ju
faktiskt sex timmar sen, så då har man sovit nästan bra :)
 
 
Lite läsning på Expressen nu på morgonen kan vara bra. Världen är lite upp och ner
så man skall nog vara uppdaterad till tänderna för att hänga med. Så lite koll på
Facebook också, det är standar på morgonen. Morgon stöket är klart och
så var frukosten också då så då skall jag dra ner till Bee och fara
till jobbet.
 
 
Jag kommer på avdelningen och hittar en boende.
Så nu tar jag och startar på en gång. Inga kommer lite
senare än jag men vi möts upp och sen kommer en fika rast.
Så skönt att jobba med Inga det bara rullar på så att säga :)  Vi har 
ett bra samarbete :) Så då är vi klara och inväntar lunchen., att ta
rast är ett måste då vi är obetalda i 30 minuter. Det är så horribelt.
 
Men en lång dag i dag så jag slutar 15.00 och det gör även Inga.
Jag har tvättat så en del tvätt skall hängas och så är jag på G 
hem. Camilla messar lite vad jag skall handla till middagen
och sen är jag hemma vid 15,45. Trött och slut efter denna 
dag på jobbet är man. Jag hoppas att det inte påverkar
kvällen, är så tråkigt när det händer.
 
 
Vi tar en kaffe jag och Camilla,
vi kollar på Arrow och jag känner att det är
en bra avkoppling. Så då är jag ner varvad. Vi gör
oss i ordning för att åka till Brinken. Det blir middag där.
Det är jag, Juhani, Ashani, Camilla, Thomas och Linus till middagen.
Lite kul tycker jag :)
Då är det bara så att Juhani och Thomas vill spela en mach hockey 
innan vi drar oss hem. Ja det är klart. Jag är seg och somnar lite :)
Hur seg kan man var?? När jag kommer hem är klockan bara
åtta och jag...jag är så trött. Skall titta på TV går inte. jag
somnar. Lika bra att sluta dagen här.
 
 
Sov gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0