Vilodag i dag

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 3 
 
 
170120
 
 
GRATTIS
Agnes & Agneta
 
 
DAGENS CITAT
 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Hej och hå nu har jag fått en sovmorgon till :)
Var vaken och titta på klockan vid 05.20, nej nej det
är söndag och jag vill sova längre. Sagt och gjort jag somna
till 08.30....Det är sant jag har sovit till 08.30. Jag kan knappt tro det
själv men så är det. Min gamla kropp är slut tror jag :) Jag känner att jag 
behöver mer sömn nu är förr, och det är väl lite konstigt för man bör väl sova
mindre eller har jag redan passerat de stadiet? ha ha ha
 
 
Nå väl uppe nu och skall väl fixa frukost och njuta lite av tystnaden i huset :).
Det kan ju hända när som att någon stökar till det och börjar röja runt.
Nu är det bara jag och min själ som njuter av morgonstunden.
Lite koll på världen kan jag också göra nu det är inte
helt fel.
 
 
En kopp kaffe och så har man startat dagen i
mysigt lugnt mak. Camilla ringer och frågar om hon
får komma till mig och vara här medans Thomas hjälper
sina päron. Självklart varför frågar du?? Jag vill ha koll på dig
så du kan komma hit. Jag skall inte göra ett smak i dag så kom du
bara. Dom skall köpa med sig en pulka till Linus, vi kan åka lite utanför
huset, det finns små backar här räcker åt han :)
 
 
Vi är ute ett tag men sen vill Linus gå in, han vill vila lite. Det var tröttsamt att
gå uppför backen kan jag tänka mig, men han åkte ett par gånger i alla fall.
Så lite film och så då :) Jag hoppas det går bra. Han har feber och 
lätt trött. Jag fixar lunch och han kollar lite film. Jag ligger
på ena soffan  och Camilla på den andra. Ari kollar
skidor på TV i sovrummet. Så alla är på sitt
hörn. Juhani är med Ashani i stan.
 
 
Jag och Camilla kollar på Arrow och Flash.
Det är tre avsnitt som hänger i hopp med varann.
Skit spännande är den. Jag kommer nog se mer av dessa 
serier på riktigt nu. Skall köra varannan Arrow och varannan Flash.
Det är ju lite andra också så man får bygga upp alla serier tills de mäts i en.
 
 
Thomas kommer vid 15 tiden och vi tar en fika innan familjen Karlsson åker 
hem. Det är lite fin kaffe med munkar, gott är det. Så är det hej då och
de far hem. Jag skall dammsuga lite nu så vardagsrummet blir i
ordning. Så Ari slänger in middagen i ugnen, Lax med
citronsås. 
 
 
Jag är lite seg vill jag lova vad hände nu?
Jag har bara ätit lite så jag skall inte vara hungrig.
Kan ta lite kaffe och sen skall jag titta på "De okända 21.00.
Blir sängen sen :) Hoppas på en bra natt och inga störningar av
värkande ben och nacke.
 
 
Sov gott
 
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0