Åker ner till Ärla

 
SUPER FARMOR BLOGG
V28
 
180713
 
 
GRATTIS
 
Joel & Judit
 
 
 DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då ha
r jag en fredag framför mig.
 
 
En fredag som skall fixas och trixas med.
 
 
Jag har inga bestämda planer exakt bara så
 
där
 
"det här skall jag göra i dag", så jag börjar  
på de
 
som 
är
 
vilket i dag är min frukost.
 
 
 
 
 
 
Den kommer att vara och är bäst i dag. Jag skall
 
läsa lit
e nyheter också så det tar riktigt lång  
tid att
 
få i sig
 
frukosten med en avslutande kaffe som
 
inte 
heller går av för hackor.
 
 
 
 
 
 
Min blogg har fått delirium, hoppas detta inte blir för struligt och att jag kan
få i hopp raderna som jag vill och inte så långa som ovan. När jag skall
spara så lägger dom sig som ovan. Konstigt. Men det går ju bra
det också, jag vill bara ha lite så där som bara jag gör.
Och alla vet ju att jag har lite OCD problem.
Inget att göra åt bara leva med
det.
 
 
Så nu skall jag in i duschen och 
sen kör jag iväg till Dollar Store i Fittja.
Rostfri skål och hundleksak. Camilla vill ha två fat.
Ett till frukt och ett till ljus. Silver eller gråa jag hoppas det finns. 
Jag hitta ett grått, ett ljust grått, ett grönt blad. Jag tycker att de kan vara fint
i köket med grönsaker på. Det ljusa som fruktfat och de grå till ljusen. Det blir bra.
 
Nu kör jag till Brinken för en kaffe och liten macka nu blir det bara att köra ner till Ärla.
Camilla skall över till Thomas jobb så jag tar och åker ner till Ärla.  Så nu bär det av.
Det är trögt och jag är seg redan när jag kommer till Åkestyckebruk, hur kul är
det. Jag kommer ner där vid 13.30 och då är ju Jimmie Tillberg här. Han 
skall hjälpa till med bra råd om hundarna, Tayzon och Ice. 
Det blir bara bra det, hoppas att det går bra.
 
Kaffe och lite snack, sen kommer sonen
hem. Han har nu börjat sin semester det har min gubbe också.
Vi får hitta på något att göra, jag och gubben alltså. Men nu skall jag bada
det blir ju bra de, mitt första dopp i år.  Det kändes bra men till slut kom krampen 
Och det var färdig badat för mig. Nu skall jag försöka bli varm och slippa dessa jäkla kramper.
Det kommer att gå bra hoppas jag, det är vad jag hoppas på.
 
Maten kommer fram och det är korv i ugn och potatis, det blev ju gott. Så är vi ensamma
med barnen, vi tar en promenad med hundar och barn. Sen är det ju bara kväll
vilket innebär att varva ner och se till att alla får det lugnt och skönt.
Eller??
 
Ja det är full rulle och på barn och hundar. 
Intressant kväll detta kommer att bli. Jag får lite jobb med
barn som inte vill sova. Haylie somna vd 23.30 så det blir ett trött
barn. Jag tycker det är slitet när dom inte vill lyssna. De stora var hälsosamma 
Det är ju bra. Nu skall det sovas. Så famemej vilt skrik av lilla damen som somna efter
jag plockade henne till mig på soffan. 
 
Sov nu.
 
 
 
 
 
Sot gott 
  Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0