Ärla dag

SUPER FARMOR BLOGG
V28
 
180714
 
 
GRATTIS
 
Folke
 
 
 DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Nu är klockan bara 06.30, jag har sovit från och till hela
natten. Haylie har hostat och snurrat satan . Ingen bra söm för mig
Men med lite frukost och lant luft skall det nog bli bra.  Jag har en liten skön
stund för mig själv. Jag känner lite energi kommer tillbaka och gör gott. Vilken tur.
Det är lite så där jobbigt när jag är trött och grinig. Hoppas på bostnin. 
 
 
Nu är vi på g med att barn vaknar och djur som springer runt. Vilken röra.
Ena hunden är lös i magen vilket inte är bra. Han kan nu vara stressad
tror jag. Jag ser att bönderna jagar sitt hö nu, det är jobbigt att det
är dåligt med hö, många kor kommer att ha ont om mat
då blir det nödslakt. Kan också drabba andra
djur som är i behov av hö. Ja det
blir jobbigt.
 
Nå väl skall nu få pli på hundar och ungar vilket går så där.
Tror hundarna är väldigt intresserade av hönsbäbisar.
Så det är ju då bara att fixa med stopp staket
så dom är kvar på altan. Vilket är
lätt först tills dom hitta en
rymningsväg 
 
Jag och Nea for till
Jysk och handla kompostgaller.
Dessa kan man sätta som skydd för 
de ingångar under altan. Varför valparna inte skall
vara där är för dom gräver gropar och groparna är mot
poolen och aggregaten så det är ingen höjdare direkt. Vill inte att
poolen skall börja läcka eller att pumpen går sönder.
 
Ja det var lite kul att komma i väg en stund och göra annat.
Ari har gjort lite annat och var i Eskilstuna och vi skall 
plocka upp han på vägen dit. När vi hämta han
var han i lätt i värmeslags stadier . Han var 
inte så kontaktbar.
 
När vi kommer hem går
han och lägger sig helt utslagen.
Men en sak som var rätt magiskt var när
vi kör ut på motorvägen från Eskilstuna, vi mötte
ett ösregn med hårt regn och massa vatten. Nu vara detta
regn bara i så där två km sen var det stop, väldigt lokala åskskurar
skulle det va, hemma på gården var det snustorrt.
 
En kollega till Jimmie dyker upp dom skall kolla hundarnas reaktion
smällar med gevär. Vilket gick super och sen börja dom brassa käk.
vilket jag inte kunde stanna och äta. Jag hade lovat Juhani att
plocka han. Så jag tar mig hemåt till Stockholm nu.
Det går fort hela resan och jag är vid hans
jobb 20.40.
 
Vi åker hem och jag tar mig i säg för jag är så
trött efter en stökig natt med Haylie. 
 
God natt
  Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0