Det har regnat i natt :)

 
SUPER FARMOR BLOGG
 
 
 
180729
 
 
 
GRATTIS
 
Olof
 
 
 DAGENS  CITAT
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då har det äntligen kommit lite regn på vår jord i Tumba, ett
redigt sådant då min man vakna av det. Jag det är nod väl
behövt detta. Ser lite blött ut så det kom några liter.
Moder jord är så glas för detta, Hoppas det 
kom hos dig också, det är så behövligt.
 
 
Jag har min morgon rutin och allt vad det är.
Jag är klar och skall nu inta frukosten och njuta av
den i lugn och ro. Min man är uppe och sitter här också.
Vi skall ta det lugnt och jag vill inte ha någor särskilt för mig i dag.
Nä jag skall bara va och inte alls göra något. En bio kanske. Vi får allt se.
 
 
Jag funderar och kollar på vad son erbjuds på biofronten. Det är inte så mycket men
det finns en film jag kan tänka mig, kollar med min man som inte svarar utan
han säger inget, då slår det mig att han skall ju till Stefan i dag. Så det är
ingen bio dag i dag. Det är bara att ramla på med dagen och
ha en skön dag.
 
 
Till lunch fixar mannen lite lätt äggomelett
men bacon och den blev god som attans. Det blev kaffe på de, 
nu skall han dra sig och jag skall ha Linus en 30 - 40 minuter. Camilla
och Thomas skall köpa lite virke till ute köket. Så jag plockar upp han när min
man åker till Stefan. Det är lite lunch för han också lite sent i dag, men det är sommar så
ingen fara med det. Så jag fixar makaroner och köttbullar i dag, han vill bara ha sex köttbullar.
 
 
Vi kollar lite på TV och så smäller det, himlen öppna sig och ner kommer ett monsunregn.
Det kom in vatten i Juhani´s rum, en meter in på golvet, vårt sovrum blev en pöl på 
golvet. Hela köks golvet också inne i vardagsrummet vid balkongen kom det
inget, här var balkongen blöt. Det kom så mycket regn har aldrig
blivit så glad över ett regn som detta. Ett uppe håll och
allt är upptorkat.
 
 
En fika när Camilla och Thomas kommer tillbaka.
Det blir lite snack om ditt och datt, Ari kommer också så
vi fikar tillsammans. Det är nu dags för fam. Karlsson att röra sig hemåt, 
Jag får åka med för Thomas skall hjälpa mig med att handla. Det är så snällt att han
hjälper mig. Jag har lite besvärligt med min handled, den vill INTE smarbeta som jag önskar.
Jag måste ge den med tid och framförallt ta det väldigt varligt. Om jag nu kan det.
 
Väl i affären går det fort, jag har lite att plocka och Thomas handlar han också.
Så är vi klara, han droppar mig hemma och jag kan ta två kassar upp,
det finns ju hiss. Tack Thomas för din vänlighet, jag hoppas
att det fungerar nu som jag vill upp. Allt ser bra ut.
Ari skall fixa sallad med kyckling.
 
 
Så jag lägger mig på soffan och dör en
smula, vad kommer denna tröttheten i från?
Jag tror att jag svimmar snart, av regnet blev det redigt
kvav luft, ingen lättnad här inte, måste komma lite till. Så jag hoppas
på att det går fort så luften blir bra. Jag är nu mitt i min middag, kycklingsallad.
Kaffe på maten och TV sen känner jag att jag bara vill sova.
 
 
 Det blir nyheter och Maria Lang innan jag somnar i denna värme.
 
Sot gott 
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0