Ett besök i Mariefred

 
SUPER FARMOR BLOGG
V27
 
 
180707
 
 
GRATTIS
 
Klas
 
 DAGENS  CITAT
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Jag skall nu börja en ny dag en lördag,
jag tränar på med min hand och tumme det är
besvärligt men det fungerar. Så jag vill bara tala om
att det nu ser mycket bra ut. Jag hoppas att smärtan avtar
lite till ganska så snart, För det skall ju bli bättre hoppas jag.
 
 
Då så, min frukost är ett faktum och jag tar och läser lite 
nyheter så här på morgonkvisten, det är  en skönt
och mjuk start på morgonen. Jag skall nog också
handla lite kött och så i dag. Vet inte vad det
blir sen det återstår att se.
 
 
Ja det var nu bara att ta sig till Aris bil och vi skall vidare mot
Mariefred, det blir en snabb visit på Donken Ari är hungrig.
Ja det är så klart han är, han vill titta på Hedlandet också.
Där finns inget särskilt mycket, och priset är inte heller
något som överraskar eller särskilt billigt.
 
 
Jag hitta nya hörlurar till mobilen.
Det kan ju vara bra behöver några som
är lite bra och som jag kan svara i också. Det är
ju lite så jag vill ha det ifall någon ringer och det är viktigt 
så kan man ju svara smidigt. Så då skall vi bara hitta liten bulla.
Fika i trädgården skall vi göra.
 
(gammal bild på huset när det var ett fik
augusti 2007)
 
Dom bor på trekanten, skall vara ett gammalt fik har jag hört. 
Det är ju kolt att ha ett sånt hus med den bakgrunden.
Nog för att jag tycker att det är lite kusligt att bo så
nära en  rondell och en högt trafikerad 70 väg.
Men där bor dom så nu är vi här.
Lite kort kommer här.
 
 
 
 
 
Vi skall hem nu, gubben skall ju se travet det är så viktigt.
Kan inte missa den, alltså jag är så less, trav, data spel och
så gnäll förstås. Det ät så det är men man vänjer sig efter alla
dessa år.
 
Ashani gör middagen och den är väldans god så jag hoppas
hon lagar mer mat. Thai stuk på middagen är inte så helt
fel. Det passar mig som en hand i handsken. Kyckling
blev det. Nu skall jag titta på film och göra kväll.
 
Läggdags nu tycker jag kolla lite nyheter innan bara. 
 
 
Sot gott
  Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0