Ett besök på jobbet

 
SUPER FARMOR BLOGG
V27
 
180705
 
 
GRATTIS
 
EsaIas & Jessika
 
Super grattis 
Marianne Westerberg
 
 
På din födelsedag.
 
 
 
 DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Vad hände i går? Jag sitter och tittar på tv och så blev det
tomt och svart, helt galet tycker jag, jag var inte så trött eller? Var
jag? Nå väl jag var tydligen väldigt trött och det kan jag inte rå för. Tur att
ingen stöka och väcker mig, jag behöver tydligen en massa sömn just nu i mitt liv.
Lite för mycket kan jag då tycka eftersom jag inte alls kände mig trött. Men jag somna
i alla fall.
 
 
Så en ny dag och nya utmaningar. Jag startar med frukosten då den ligger närmast mitt
hjärta på morgonen. Så lite nyttig frukost den består av fil, musli som alltid. Jag äter
den fast jag äter bara soppa, den är viktig och det är inte den som är felet för
min vikt upp gång. Så nu skall jag ta en stund att läsa och bara njuta
av min frukost. Det är viktiga saker detta med morgon stund.
Ingen eller inget som stör bara jag och min själ i
solskenet. Det är min morgon.
 
 
Min son kommer och vill att jag kör han till jobbet i dag,
Ja jag kan ju det då, men jag hämtar dig inte. Jag fixar i ordning
mig och vi åker. Lämnar han på hans jobb och så skall jag hem. Kommer
till Hallunda och kommer på att ett besök på kyrkogården kan inte sitta fel. Så ett hett
varv i rondellen blev det. Sen vattna jag och fixa lite på graven, det finns en grav till här som jag
brukar fixa på. Lag en blomma där och borsta bort smutsen. Så nu har du det fint också.
 
 
Jag tar mig hem skall vara hemma en timma och sen skall jag plocka en kollega
på Huddinge sjukhus som börjar ett och jag skall ju ändå dit så det funkar. Kommer
till jobbet ett och så hälsa på kollegor. Det hände en sak som värmer mig extra
mycket. Jag möter min kontaktperson i dörren, han ler pekar på mitt
hår och ser att jag har klippt mig. Det var kul. Sen träffar jag
andra boende som blir glada att se mig. Så kul. Mina
kollegor blir också glada det tycker jag är kul.
Jag hoppas det är bra tecken dom 
kanske saknar mig.
 
 
Nu skall jag hem efter att jag har
rusat runt på alla avdelningarna så tar jag mig
nu hem, skall på börja middagen till familjen, långkok.
Så det är så att min man kommer hem i dag och det är ju kul.
Inte för att vi pratar så mycket i dag, det blir mest så att han sover från det
han kommer hem till 22 tiden. Sen sitter han på datorn och spelar. Så vi kanske ses i
morgon  istället. En sväng till Jerry, kan vara kul tycker jag.
 
 
Så nu är det bara att vänta in maten, klockan är 16.00 och Ari kommer nu.
Jag tror han skall lägga sig nu också. Ja jag får väl hitta på något annat
då hoppas det kommer något intressant på TV. Ja det blir en kväll på
soffan och lite serier, film. Ashani och Juhani vill se Vaiana så
det blir det.
 
 
Tar och gör kväll,
Jag är trött och seg, kolla på nyheter.
Sen blir det god natt. Och ögonen faller i hopp. 
 
 
 Sot gott
 
  Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0