Fredag

 
SUPER FARMOR BLOGG
 
 
180727
 
 
GRATTIS
 
Marta
 
 
 DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då är det lönings dag, den kan inte komma mer lämpligt då
semestern har varit lite påkostad och mycket med ute .
mat I dag kommer jag att ha en sån där lite
lugn dag. Jag tror att jag är seg och
trätt så jag skall nog inte göra
så mycket.
 
 
Det är återigen
mycket soligt och redan
är det  35 grader här uppe på 6
trappor. Det är lite otäckt med tanke på att
det är så varmt så otroligt varmt. Hoppas alla tänker
på att ge barn och gamla vatten eller i alla fall vätska det är
jobbigt för djuren nu, våra kära sällskapsdjur, boskap, vilda, naturen ja
alla har det svårt. Humlor, bin, fåglar alla behöver de vatten.
 
 
Hur skall vi hjälpa alla, ja vi kan sätta ut vatten lite här och där.
Vi som har balkong kan ställa ut vatten till humlor, bin och
fåglar. Vi kan besöka våra äldre och hälla i dom mer
vatten när vi är där. Man får göra så gott man
kan helt enkelt. Ställ en skål med vatten
ute på trädgården, på gården
var som.
 
 
Det är nu time för min
frukost som kommer att sitta som
en hand i handsken. Njuta av den och
införskaffa lite nyhets flöde. Jag hoppas på
en dag som kommer att vara soft.Det är så jag vill
spendera min fredag.
 
Det är snack om att jag skall ner till stranden i dag, men
nej jag är alldeles för trött och alldeles för slut. Det 
är bara att ha en slapp dag i soffan och hoppa
in i duschen i mellan åt, detta fungerar
lika bra som att sitta på stranden.
Jag vill inte.
 
 
Nu skall jag i alla
fall se vad som kommer
på TV och det blir vätsekoll hela
dan. Jag tar lite lunch soppa och sen med vatten.
Nu skall jag fortsätta med TV tittandet och slappa på soffan.
 
Min dotter ringer och kollar läget jag ville ju inte ner till stranden
så hon ville kolla om jag ändrat mig. Jag tycker det var vädigt
bra att hon hörde av sig, men allt är OK och jag har det
bra hemma. Tittar på TV, duschar och dricker kaffe.
 
Min man kommer hem sent på eftermiddagen, jag
berättar att vi skall på middag hos Camilla och Thomas
i dag också. Det blir sallad så det kan vara gott, och du kan
ta med dig några kalla som du och Thomas kan ta. Det blir super.
Så här vid 18 tiden åker vi ner och så far dom och köper lite virke till
uteköket dom skall bygga på altan.
 
Nu är det middag för dom var bara borta en kort stund. Vi sitter på altan
alltså på baksidan. Har full koll på dagens händelse.  Kaffe kom sen 
efter salladen, gott som fasen, Grannen, Tobbe, kommer ut och
tar en kaffe också. Han är ensam hemma, hans fru är på
landet med barnen.
 
Jag och gubben tar oss hem vid 21 skall se lite röd måne
tängte jag, så hem fixa kaffe och sen är det bara att
invänta tiden, hoppas den kommer. Jag kan 
glatt tala om att jag har 30 grader
innomhus i dag så man vet
att man lever.
 
Om en stund blir det dusch och så mer TV.
 
Sot gott 
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0