Grilla

 
SUPER FARMOR BLOGG
V26
 
180630
 
 
GRATTIS
 
Elof & Leif
 
 
 DAGENS  CITAT
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Jag startar en ny dag och har sol utanför fönstret och så där 23 grader.
Jag kan inte klaga på det och det känns också skönt att starta en
dag med sol för då kan man känna sig motiverad att komma 
ut. Men innan dess skall jag ha lite morgon stök i
badrummet. Plastpåse på handen först.
Så kan jag då durcha.
 
 
Nu till nr2 i mitt morgon stök, 
Det är min frukost, min man har stekt ett ägg,
den blir god på mackan. Jag skall nu också kolla lite
nyheter och se vad världen kan erbjuda mig. Det är spännande.
 
Jag skall nu förbereda mig och åka med till Botkyrkas golfklubb,
där Camilla och Thomas skall gå en runda. Jag och Linus
skall gå med runt och titta på.på. Kan ju vara tråkigt 
för han men vi får hitta på saker längst banan.
Så dom hämtar mig och nu skall jag
åka.
 
Jag har bra kläder då det är varmt och soligt.
Vad som händer sen är att det börja blåsa som bara den.
Men det stör inte spelet för Camilla och Thomas. Rundan tar sådär
1 timme och 30 minuter. Så är vi klara och i solen är det bra värme. Men i skuggan
och i vindarna är det små kalt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Thomas bjuder på en kaffe och smörgås på Rosen Hill´s café.  Hår är
det fint och trevligt och massa folk. Många motorcyklister är här.
Det är ett favoritställe för dom tror jag. Men det är ju bara 
kul att det finns sådana ställen. Förr var det bara i stan
som gällde. Jag vet att det är så konstigt men 
sant, Drottninggatan nere vid McDonald.
 
Jag men då så njuter en stund här innan
vi beger oss och nu är kvällen planerad och det skall 
bli fika på stranden och grillning. Det skall ske på getryggen Näslandet bortåt 
Skanssundet. Annelie har ett ställe där , och det är väldigt bra, så vi skall dit vid fem och
det blir många. Jag och gubben, Camilla, Thomas , Linus, Annelie, Robert, Astrid, Kim och Lillevi.
Det vart ett par timmar och här sitter vi i solen och har det skönt. Barnen studsar runt.
 
Bilder.
 
 
 
 
 
Det blev sent och eftersom man är utomhus har vi eldningsförbud så vi
drar ner till Brinken och eldar på baksidan av Thomas och 
Camillas hus, på altanen. Det blir så fint så, Anneli
gör pinnbröd som skall ligga runt en korv. Det
är smarrigt. Vi grillar massa korv och har
en trevlig kväll.
 
 
 
 
 
Jag och gubben lättar ankare
vid 23 tiden skall sova nu. Känner mig 
sliten och har lite högre smärta nu. Så det blir
bra att komma hem och krypa i säng.
 
 
 Sot gott
 
 
  Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0