Hemma dag med tvätt

 
SUPER FARMOR BLOGG
 
Lördag
 
180728
V30
 
 
GRATTIS
 
Botvid & Seved
 
 
 DAGENS  CITAT
 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Dagarna fortsätter att fara förbi och snart är det ju dags att jobba.
Jag tror att jag skall se till att vara mer i farten så jag har mitt
ork när jag skall till jobbet igen. Det är ju lite så där.....
stressigt jobb.......jag måste få upp tempot och att se
till att man orkar mer. Jag kommer ju att vara så
fruktansvärt trött när jag börjar på allvar igen.
 
Måste se över mitt jobb och se vad
jag har för framtid att planera. Mycket som
skall ske just nu med livets väg. Jag funderar
så det knakar och vad skall jag göra, skall jag göra
något lättare jobb eller skall jag fortsätta, skall jag ta mig
vidare göra annat eller skall jag vara kvar??? Många frågor
men inga svar.
 
 
I dag skall jag nog torka golv och städa lite. Har ju tvättstugan
så det är ju bara att göra detta till en städ / tvättdag. Så 
jag börjar med att ta en frukost i lugnt mak, ingen
stress här på morgonen. Lade mig sent i går
så jag sov till 07.30 det känns
mycket bra.
 
 
Frukost
Min efterlängtade måltid.
Här skall njutas och smaka på alla
tuggor i världen. En efter en. Jag passar 
på att läsa nyheter och se på bilden av den
blodröda månen. Jag själv fick inte så bra bilder,
månen var inte så samarbetsvillig i går eller molnen
var inte det.
 
Jag har börjat med städningen och då är det mitt och Aris
sovrum som skall snyggas till först. Här inne är det massa dam för det
är tyger i mängder här, och de kan eskalera i massa dammråttor. Så damma,
torka, dammsuga och torka golv. Bädda och fixa det är fint vill jag lova. Jag hittar min
låda till Tindra, måste få den till henne. Det är ju kläder som hon fått av Juhanis flickvän hur svårt
kan det va, hon har ju en annan adress än den jag har. Hon är ju fan inte där det sägs att hon är.
Konstigt, vad är det som skall vara så jävla svårt. Kan man inte få träffa sina barnbarn
medans jag orkar?? Jävlar vad jag är arg just nu...
 
Nå väl jag skall jaga fram adressen på mitt sätt, hoppas det fungerar med sos i Flen.
Eller är dom också insnöade??? Jag skall nog städa lite till så jag blir av med min
aggression, låter som en bra ide. Så vardagsrummet skall torkas, dammas
fejas och skuras. Det blir ju så fint och det känns väldigt skönt för
mitt sinne, men som jag alltid gör har jag nu råkat fixa
lite smärta i min handled. Inte roligt alls.
 
Badrum och tvätten, hallen och hänga tvätt.
Fan detta går ju bra ju. Har hunnit med en lunch också.
Då så klar i tvättstugan och påbörjat middagen. Köket får jag
ta i morgon, nu har jag så jävla ont i min hand så jag går i små atomer.
Lägger mig på soffan för att se om det släpper. Inte då, maten är klar så jag skall
äta middag nu. det blir bra de.
 
 Jag har upptäckt att min blogg har blivit galen, Jag skall försöka fixa det med hjälp av Ellie.
Så jag kan få mina bilder tillbaka och framförallt lägga in nya. Så vi får se vad som
händer de närmsta dagarna. Nu skall jag njuta av en god och skön kväll.
Det är lika bra att ta det lugnt med min hand.
 
Sot gott 
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0