Hemma vid

 
SUPER FARMOR BLOGG
V28
180715
 
 
GRATTIS
 
Ragnhild & Ragnvald
 
 
 DAGENS  CITAT
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
I dag har jag lyckats med något jag inte gjort på evigheter.
Jag kom upp klockan sex och gubben fråga varför jag
är uppe så här tidigt, jag kolla klockan och sucka
tungt gick och lade  mig igen, och somna om.
Tänk jag bara somna om helt från det blå.
Det var ju fantastiskt kan jag tycka.
Sen vakna jag runt åtta med
huvudvärk.
 
 
Det är ett pris jag kan ta när
jag lyckades somna om. Det var skönt
och det gör min kropp bra kan jag minsann säga.
Så nu är jag på g med min dag och det är så ballt att
vara utvilad på detta sätt. Lite segt är det men det kommer
bort då jag är klar i duschen. Så jag tar min frukost och startar min
dag nu.
 
 
Läsa lite nyheter och se vad som händer i världen, det är ju lite så där
att man inte kan kolla på nyheter i Ärla för det är bara barnprogram
på tv:n och om man vill byta bryter en katastrof läge ut, så då
skiter man i det. Jag läser nyheter i stället på mobilen.
Så lite nyhets nytt här då.
 
 
 
Lit stod det och olyckor har det varit.
Allt som det skall och sen är det massa mord,
eller försök till mord. Inget som jag blir speciellt glad
åt. Jag skall fortsätta min dag med att bara va, det är så varmt
att det går inte att gå ute, så man får promenera senare i kväll det
blir bra då.
 
Jag har lite att leta efter och lite att stå i, hur länge blir vi borta? Vart skall vi?
Ingen som vet, jag behöver ha lite kläder med mig så kom igen något
kan du väl komma med??Nej han vet inte och han är så frustrerad
över vissa saker att det kommer bli en mardröm att åka på
semester. Man måste ha passet med sig, nej då säger
han ok vad gör jag nu????
 
Lunchen blev en laxburgare, den är så god och helt OK.
Juhani och Ashani jobbar i dag så vi blir ensamma hemma i dag.
Det är inte ofta det händer. Sonen jobbar 24 timmar så det är ju ingen som
kommer förens i morgon. Har vi åkt då?? Ja troligtvis, mellan landa i Ärla för att byta bil.
Men i dag är i dag.
 
Så det blir inte så många knop jag är totalt orkeslös. Jag är total matt i skallen 
Och huden är lite.. .varm jag är konstant törstig. Nu ligger jag på soffan 
Och kollar på Ernst bygge av en gammal kvarn.  Gubben spelar och
det är inget ovanligt, han har sovit också så nu är han pigg. 
Jag är bara för varm att göra något över huvud taget. 
Lugnt och stilla vill jag bara ha.
 
Middagen avklarad vi går till pizzerian här nere.
Det blir en kycklingpizza till mig, Ari tar en sallad och
en öl. Vi sitter här en stund och hoppas att värmen skall
ge sig men den håller i sig med näbbar och klor.
 
Jag fortsätter min kväll med lite tv och en stilla kväll.
Hoppas det inte blir något strul i kväll.
 
 
Sot gott 
  Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0