Läkarbesök på Liljeholmen

 
SUPER FARMOR BLOGG
V27
 
 
20704
 
 
GRATTIS
 
Ulrika & Ulla
 
 
 DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Hej igen, hoppas du har sovit lika bra som jag i natt.
Jag är oförskämt pigg och det känns väldigt bra vill jag lova.
Så jag kan starta min dag med lite frukost och nyhetsläsning på nätet.
Jag tror att det är en bra start.
 
 
Fortsätter med liten dusch och hitta lämpliga kläder.
Tror det blir klänning i dag, ser ju ut för att bli bra väder.
Det blir en svart blåsa med en vit kortärmad kofta, så stiligt så.
Nämen se där kommer min son, han har jobbat klart sina 24 timmars
pass. Kan vara tufft men bra ekonomiskt. Men man skall ju må bra också.
Det gör han det vet jag.
 
(en av dom svart/vita)
 
Så oj vad hände nu, ena råtta slog av klon, oj det blöder rätt skapligt. Juhani
får rådfråga en vet. Han skall tvätta med koksaltlösning och sen hålla
koll så det inte blir infekterat, svullet eller fortsätter blöda. Ja då
har du lite att pyssla med innan du åker till Haninge då.
Jag skall bege mig nu. Så kram var rädd om dig.
Älskar dig. Så nu åker jag. Mot 
Liljeholmen.
 
 
Det är först en träff med
min läkare och vi skall ta av gipset.
Oj vad konstigt det känns, lite obehagligt faktiskt.
Det är lite ömt och lite stelt så nu får jag allt fixa lite med 
sjukgymnastik. Men innan jag skall träffa Sanna på Aleris så skall
jag få en återbesökstid 21/8 ja då får vi se vad vi går från  där då. Nu är
det bar att ta sig ner till Aleris. Väntar en stund och nu är det min tur.
 
 
Jag fick visa min rörlighet och hon är nöjs, ser att jag har övat lite medans 
gipset satt på, men vissa rörelser är rent av obehagliga. Det är sjukt
vad det känns konstigt. Men det skall bli bättre, jag har fått reda på 
att man har borrat ett hål på tumme- benet och att en sena är
dragen genom hålet för att hålla tummen på plats.
Inte så konstigt att jag kan vrida den då.
Nå väl absolut ingen belastning,
jag får använda den men inte
belasta på tre månadee.
Okej.....
 
(ganska sned)
 
Jag skall nu ta
mig hem för att ta en fika
med Camilla innan jag skall fixa middag
till gubben, han får en gryta alla Camilla, snällt av
henne då  slipper jag laga mat, värmer den bara. Han får
ta det i dag känns så skumt i min hand i dag så jag vill ha den i viloläge.
Min man dyker upp nu strax före fem och det var trevligt, han frågar inte hur min
tumme mår det måste jag berätta själv. Han vill bara vara rolig på min bekostnad .
 
Jag gör min kväll titta på massa konstiga saker på tv.
Inget jag sitter och blå stirrar på.
Nu skall jag sova.
 
 
 Sot gott
  Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0