Lunch med kollega

 
SUPER FARMOR BLOGG
V27
 
 
180703
 
 
GRATTIS
 
Aurora
 
 
 DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då har jag en ny dag och denna dag skall innehålla lite träning och lunch med Maria.
Så det betyder att jag kan börja min dag i rätt ända och startar med lite frukost.
Jag har inte så mycket så här klockan sju men Linus skall tid dagis i dag, 
han börjar nio så det blir att lämna senare. Så frukost först till mig
och till Linus.
 
 
Jag hoppas det blir en bra dag i dag jag känner att jag behöver det.
Nu skall jag ta badrummet i besittning och njute av en dusch.
Klä på mig det blir långbyxor i dag, inte så varmt.
Jag skall sätta på lite kaffe också, men va....
ploppen på locket gick sönder, har
jag någon reservdel? Jag
letar.
 
Här, jag hitta en
Nu kan jag koka kaffe och få en normal
dag och det blir bra. Är dock tvungen att fixa en ny
reserv, dessa plastploppar går sönder efter ett par månader
då vattnet, varmt vatten, bubblar upp i den när man kokar kaffe.
Då så lungt och skönt här kommer nu kaffet
 
 
Jag hoppas det blir en bra dag i dag jag känner att jag behöver det.
Nu skall jag ta badrummet i besittning och njuta av en dusch.
Klä på mig det blir långbyxor i dag, inte så varmt.
Jag skall sätta på lite kaffe också, men va....
"ploppen" på locket gick sönder, har
jag någon reservdel? Jag
letar.
 
 
Här, jag hitta en
Nu kan jag koka kaffe och få en normal
dag och det blir bra. Är dock tvungen att fixa en ny
reserv, dessa plastploppar går sönder efter ett par månader
då vattnet, varmt vatten, bubblar upp i den när man kokar kaffe.
Då så lugnt och skönt här kommer nu kaffet
 
Nu har jag då lovat Juhani att köra han till jobbet.
Vilken snäll mamma jag är. Kör min son till jobbet, jag skall
inte köra så mycket i dag, vila handen lite har lyckas få ner svullnaden
så det börja se ut som en normal hand. 
 
 
Så då är det bara lunchen kvar nu då, Maria och jag skall ses i centrum vid
ett tiden. Jag kommer att föreslå restaurangen på plan två, buffé kinamat.
Det är ju lite vad jag vill ha, hoppas Maria vill ha det också. Det 
blev nya ställer på hörnet där TB`s låg. Det går ju bra
där också så vi har en trevlig lunch.
 
 
 
Efteråt vill Maria att vi plockar upp hennes flickor och åker till
Stuvsta och ser om de kan tatuera sig. Kan vara kul var länge sen jag
var där. Så här var det nytt och fint så det ser redigt fint ut. Båda lokalerna är nu
studion och set är nu så att dom är fem tatuerare, bytt namn och så, hoppas det går bra med
det nu.
 
 
Det går fort för dom skall bara ha en kort text.
Och det ser fint ut, Maria får tre tecken vid örsnibben också.
Texten vid bröstet, ja det är så fint. 
 
 
På vägen hem plockar jag upp ett par skor som 
Camilla köpt till Linus Spindellmannen. Röda och blå, med högt skaft.
Snygga. Hoppas han blir glad. Då tar jag och kör mitt sällskap till Tumba centrum .
Jag själv åker över och lämnar skona, nu är det fotboll och det är fullt ös här. Det är inte
så kul så jag vill inte vara kvar tar en kaffe och så tackar jag för mig.
 
 
Kommer hem fixar i ordning lite middag, en soppa.
Den är inte värst god men den skall jag nu äta. Har det som
ett mål att få ner lite granna här på fem dagar. Det är en härlig ensam och trevlig
kväll så jag tittar på TV och sen pratar jag med gubben. Han berättar att Jimmie byggt en 
fin dam till sina ankor. Han är nog lite förtjust i dom tror jag.
 
Nu känner jag tröttheten smyga över mig.
Bäst att lägga sig innan jag somnar.
 
 
 Sot gott
  Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0