Onsdag

 
SUPER FARMOR BLOGG
V28
 
 
180711
 
 
GRATTIS
 
Eleonora & Ellinor
 
 
 DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då skall jag ta hand om denna soliga och sköna dag.
Det är 23 grader ute och samma gradantal inne.
Då är man både inne och ute när man är
inne. Den var ju bra, skall nu hoppa
in i duschen och börja där.
 
 
Frukost, njuter av en god frukost, inte illa så
här på morgonen, jag kan leva för varje morgon på sommaren.
Här sitter jag tidigt och njuter av en harmonisk stund med min själ och inser att det blir en
dag med massa sol. Det kommer att vara en dag med mycket värme. Det är inte så illa.
Ja men det är bara att äta klart och sen göra sig klar till att möta upp Camilla för att
följa henne till centrum, tandläkaren skall titta på det sista, jag och Linus lämnar
in lite skomakarjobb som jag hämtar i morgon.
 
 
Ja det hinns med en kaffe hos Camilla och det är bara att njuta av den. 
Hon har ju semester så Linus är hemma och då behövs en tillsyn
av han medans mamma går till tandläkaren. Hos skomakaren
går det fort att lämna. Vi är uppe vid tandläkare på ett
litet kick. Det tar 40 minuter så är vi klara.
Nu far vi hem till mig och ser vad som skall göras här.
Juhani är lite så där off han missa nog lite vatten
i går. Han har lite oroväckande dålig syn
och mår illa. Så det kan bli lite jobbigt,
migrän kallas det för. Han får
lite bubbelvatten och så 
det går över under
dagen.
 
Så jag och Camilla kolla
lite på Shadowhunters, Linus sitter
med Juhani och så blir det, väldigt jobbig
värme i dag så fort du rör dig blir det varm Hugo. Man
skall ta sig igenom denna dag utan att dö av värmeslag, det går
sådär känner jag. Lätt irritation kommer och går.  Men jag fixar det. Mitt
huvud är så blött i mellan åt att jag börjar fundera om min hjärna kokar.
 
 
Så kommer man fram till middagen som inte blir som jag vill då kycklingen
inte är färsk, det funkar inte att banka en fryst kyckling bröst, så det blev
gryta i stället. Det fungerar  de också. Men jag hade velat gjort annat.
En maträtt jag kan göra när vi blir två, för färsk kyckling är
lite mycket pengar för lite kyckling. Så¨nu blev
det gryta.
 
Ja det blir kväll i dag också och jag ligger
på soffan för att ta det lugnt och relaxa. Min man
sitter och spelar och är upptagen med sitt. Det är inte så
kul att sitta själv och det är inte så roligt att han kommer hem enbart
för att spela Det är inte så bra kan jag känna. Påstår att man längtar efter sin
partner och då vill man inte ens vara med mig.... Grisgubbe.
 
Hans förklaring är att han inte gillar det jag tittar på.
Men jag skall titta på det han tittar på, så länge det är 
intressant för han, morrrrr. Han kan väl titta på ett program som
jag vill. Skit i det jag blir bara så trött på att allt skall vara som han vill.
Semestern lika så, bara han kommer med saker som han vill. Jävligt jobbigt.
 
Jag hamnar i sängs till slut då jag är så skittrött.
Somnar på en gång också. 
 
 
Sot gott 
  Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0