Till läkaren...igen

 
SUPER FARMOR BLOGG
V28
 
 
 180710
 
 
GRATTIS
 
André & Andreas
 
 
 DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Jag har en ny morgon efter att jag har sovit nästan hela
natten. Tog en värktablett i går så jag skulle få sova.
Den har hjälpt en smula, så nu är jag så taggad
att åka till läkaren. Det är något som
inte är rätt så nu skall vi kolla
upp detta.
 
 
Först var det en sväng
in i duschen och så ta på kläder
för dagen. Det blir byxor, linne och kofta i dag.
Det är inte så pjåkigt de tycker jag så jag kan nu  få igång
min morgon, Det blir nu frukost.
 
 
Njuter av den och ser till att jag får läsa lite nyheter också.
Det händer lite varje dag så det är bara att läsa och bli upprörd, arg
och bara super sur, hoppas på något "vad bra", " så fint ","så skall det va".
Det är vad jag önskar mig. Hoppet lever kvar i mig så det är inte det i alla fall.
 
 
Ja klockan den tickar på och nu skall jag fara till Liljeholmen och se till att få
min hand lite kollad. Den är svullen och gör as ont. Jag tar mig fram med
hjälp av Bee som är trygg på vägen, tur är väl det. Ja så kommer ja då
fram och skall hitta vägen upp på åttonde våningen. Så här är det.
Lite tomt med människor i väntrummet, man kan lugnt se att
det är lite sommar. Ja jag bläddrar lite i en skvaller tidning.
Nu är det min tur, Hej nu kommer jag igen.
 
 
Min läkare Gisli är lite förvånad, hur är det?
Har du ont? Är det tummen eller? Nej då inte själva
tummen, skelettet upp mot pekfingret. Det är här det gör ont och
huden är känslig satan här. Han roterar tummen allt ser fint ut sen klämmer
han exakt på min onda punkt. Aj det gör väldigt ont här. Svar på blodprovet kom, ja då har jag
en inflammation, det kan hända säger han, lite nervös är han. Jag svarar honom ja det är ju inte så
konstigt, du har ju rotat runt här och så, så detta blir bra sen.
 
 
Jag får inflammationshämmande medicin och skall ta den i 10 dagar.
Sen skall allt vara bra. Hurra jag vi kör så, när åker du på
semester?? Han svarar  på torsdag är sista dagen för mig
sen tar jag semester. Härligt ha en skön semester
då. Vi ses i augusti. Tack och hej då säger jag.
 
 
Då tar jag och Juhani, som har slutat och kommit till
Liljeholmen, åker till Dollar Store. Jag skall köpa toapapper och
eventuellt kloren. Juhani hittar lite som han tycker är bra så han köper
det och så köper jag lite onödiga saker, men det är ju jag i ett nöt skal. Så nu
skall vi fara hem och jag lämnar Juhani hemma han skall ut med kompisar och jag tar
en kaffe på Brinken.
 
Jag måste höra hur Camilla har det och vad de nya läkaren
säger om henne, hon har ju kommit på SLE teamet vilket
är super då får hon tid  och läkare som är för henne.
Hon vill också veta var Gisli säger om min hand.
Så lite lunch med Camilla och Linus, och
kaffe förstås.
 
 
Nu har vi också tid att titta på ett avsnitt.
Det är ju lite så där spännande nu massa demoner och
trollkarlar. Det är en fin kväll och jag sätter mig i solen på hennes
altan. Tar påtår och njuter av ett härligt lugn. Det är en skön eftermiddag och 
jag har full koll på mitt liv. Det är nu tid att åka hem och jag skall be ungdomarna att
göra middag.
 
Det kommer ett samtal om att jag skall bjuda på lite kaffe, så det låter kul.
Thomas och Camilla med Linus kommer förbi och skall ta en kaffe.
Det blir ändrade planer och då blir det Thomas som skall
bjuda mig på mat. Då kan vi lika gärna göra det
hemma säger Thomas och så blir det.
 
 
Jag och Camilla kan då sätta oss på soffan och titta på 
fler avsnitt på Shadowhunters, så spännande. Det bjuds på
Carbonara som Thomas gör. Så gott och ,välsmakande Tack för middagen
Thomas. Nu skall jag få kaffe också det är ju helt fantastiskt. Lite koll på TV och lite
avslappnande stund. Skönt det blir en bra kväll detta. Jag pratar med Ari via luren. Han badar
och han har Joline med sig i vattnet, hon har lärt sig att simma, under vattnet.
 
Då skall jag ta  mig hem, klockan är strax efter 20 så nu måste jag hem och ta det lugnt.
Kvällen kan bli så lång och så stressad om jag inte tar det piano. Så nu är jag
hemma och skall ta min medicin och kolla in TV:n. Juhani och Ashani
kommer hem , Juhani har problem med sitt öga. Vad som hänt
vet jag inte. Får ta det i morgon, beställa tid till min son.
Så är det då full rulle på stress på slag på min son.
Jag säger att vi pratar i morgon.
 
Nu skall jag sova det behöver jag.
 
 
Sot gott 
  Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0