Vad skall jag göra nu??

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.31
Dag 211 på året
 
 
180730
 
 
GRATTIS
 
Algot
 
 DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Har nu åter igen en solig morgon med 31 grader ute och 28 grader inne,
om det är svettigt? Ja som bara F..N , men det blir kallt vilken månad
som helst så man skall härdas i hettan. Jag kan ta det väldigt
lugnt i dag, jag städa köket i går så då är jag klar för nu,
kan hitta ett nytt ställe och då är det inte så kul direkt.
Min hand behöver vila och att ta det piano är bra
för den om jag någonsin kommer att kunna
jobba med denna hand.
 
 
Morgonen startar med frukost,
så efterlängtad. Känns lite darrigt i
kroppen och det blir en sån där svimnings
känsla. Undra varför, har väl missat vätska igen. Jag
är duktig på det. Nu skall jag njuta av denna goda frukost
innan jag tar en dusch och resten av morgonstöket. Det blir en
tur med Camilla och Thomas, dom skall greja något och jag skall
hålla koll på Linus. Dom kommer och hämtar mig men först de som skall
göras först och som god tvåa. Frukost, dusch.
 
Så nu kommer dom och plockar upp mig, vi kan leka kurragömma om du vill Linus.
Jag räknar och du gömmer dig, Ett.......30.....50 nu kommer jag. Vad kan ha vara.
Knallar runt området där vi är och letar och letar. Hallå... ingen här, här...
nähä, var kan du vara, jag vänder mig om och där står han helt
tyst så jag inte såg honom. En gång till, sen tar vi kaffe
paus och fortsätter med annat. Han var nöjd och vi
tar en paus.
 
Så nu är jag hemma skall hämta Bee,
vi skall ner till Brinken och kolla in uteköket som
Thomas bygger. Men kan lugnt säga att Thomas är en
jävel på att snickra. Jag kommer att lägga en bild når det är klart, 
Han har lite till att fixa, typ liten diskho och vatten, dörrar på fronten och
ribbor i bak. Kommer se väldigt fint ut.
 
Så då kan man sitta uppe på altan och äta hädan efter. Så praktiskt.
Ja nu skall ´jag till Flemingsberg och plocka min yngsta son.
Han kommer från Jordbro och det är bara att hjälpa han.
Han betalar bensin så jag kan hämta han och hans
packning. Hans semester närmar sig så det
blir att packa och se till att allt är med.
Ja jag får bara vänta 3 minuter
innan han kommer, väska
påsar och en Juhani.
 
Väl hemma igen
så kommer jag hänga på
soffan. Någonting är galet eftersom
jag är så gris trött.Skall kolla med läkaren
sen så jag får klarhet i allt. Jag kom på att jag undrar
lite hur det blev med mina läkarpapper från personalhälsan.
Skall nog ringa dom och så ja jag hoppas att jag kan få ut dom.
Skulle vara kul att se vem som beordra proven.. Ja skall kolla detta i morgon.
nu skall jag skriva upp lite på vad som skall göras. Gympa med min handled också.
 
Så då är middan klar, soffhäng OK och
tv på så skall jag bara vara här i klibbig värme och
se om jag överlever. Det är hett och kvavt lite klibbigt och min
tredje dusch i kallt vatten i dag kommer inom ett par minuter. Ungdomarna
skall sova hemma i dag så dom kommer att dyka upp och så är det som vilken kväll 
som helst. Jag är seg och trött som alltid, för jag har inget gjort i dag, jag har fixat middagen och
jag har ätit, väntar på att gubben skall ringa.
 
Så klart han ringer mitt i Dr Phil, ha ha ha, han berätta om ett ösregn och att
barnen badar på grannens åker. Dessa kort har Nea också lagt ut på FB
ser riktigt roligt ut. Barnen har skoj, kan vara bra att kolla
fästingar bara, dom flyter rätt bra i detta vattnet vid
dikeskanten. Hoppas dom har det kul och att 
det försvinner ner i marken, vattnet alltså.
Skall titta lite på Beck från sängen.
Gör kväll nu och kryper
i säng. 
 
Sot gott 
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0