Vilodag till 100 %

 
SUPER FARMOR BLOGG
V28
180712
 
 
GRATTIS
 
Herman & Hermina
 
 
 DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
En morgon där man vaknar tidigt typ 05.20,
det är aktivitet i huset och det är inte gubben han har
redan åkt. Det är Ashani och Juhani som stökar runt i huset.
Ashani skall åka till sitt jobb, jag kliver upp med en lite lätt suck och det 
är ju inget annat att göra. Frukost i lugn och ro tänker jag, men det är ett störande
moment, han heter Juhani. Oj så strulig han är. Ett spel är ett spel pucko.
 
 
Jag får ingen energi till mig så länge jag sitter bredvid han flyttar mig nu till vardagsrummet.
Ja här blir det liggandes i dag, på soffan. Jag är så slö nu får det allt räcka jag har
ingen lust att bli så där slö, det måste hända något nu, vad sägs om en
promenad? Det tar jag i morgon inte i dag jag är för trött.
Jag kan ju sova middag lite de kan vara något.
 
 
Lunchen kom och gick på ett litet kick och jag är
så sötsugen på något gott. Vad gör jag åt det? Jag har
inget hemma och jag har ingen lust. Hoppas på en bättre lösning.
Jag kan ta en kaka vet ja, lite kaffe och kaka inte alls så fel, men det är ju
inte så bra om man skall banta lite, vilket jag måste. Mina knän är slitna så jag har inget
att förlora på detta.
 
 
Jag får litet samtal från Camilla som är hemma och har storstädat.
Bra jobbat, hur fan skall jag lyckas få mitt hus städat? Jag har gott med gips
och ont sen 28 maj, dammsugit lite fast jag inte skall. Just nu får jag inte anstränga
min hand på 10 dagar har sju dagar kvar, hur fan bär jag mig åt nu då. Kan man ringa
Hemfrid och be dom komma och städa upp till mig?? Det skulle sitta fint.
 
 
Ja det är en dröm jag har och jag hoppas det skulle vara kul att få detta. Men jag måste
fråga min man, han kan ju säga nej till en sån sak, han tycker nog jag skall städa
själv men det är inte så bra just nu eller hur. Ja ja jag skall se om jag kan
lura två ungdomar till detta. Hoppas det men han jobbar mycket och
det gör Ashani också. Ja skall göra ett försök.
 
 
Middag
Det är pasta, ostsås och skinka i en enda stor röra.
Det är gott och jag är så nöjd med den, gott som bara den, lyckan
middag i dag. Vissa saker är tunga att lyfta min hand är inte riktigt återställd
den är öm och gör ont vid för tunga lyft. Jag måste vara försiktig med min hand, skall det
vara så svårt att lyssna på? Skall jag aldrig kunna göra det som är bäst för mig? Herregud jag
måste vara så korkad, jag vinner inget på att sabba min hand, inte ett dugg. 
 
Nu skall jag göra kväll och se vad som kommer på tv.
En lugn och stilla kväll.
 
Sot gott 
  Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0