Bio date

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 22
180602
 
 
GRATTIS
 
Rutger & Roger
 
 
 DAGENS  CITAT 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
I dag är det en lördag, fast jag tror det är söndag.
Jag kommer att ha en bra eftermiddag med Thomas och 
vi skall på Bio date. Så jag skall börja min dag med att se
till att vara klar 13.00  Jag har nu börjat med min fina goda
frukost.
 
 
Har en stund med att läsa nyheter. Det passar väl bra att gratta
"Let´s dance" vinnaren Jon Henrik också. Det är så kul att 
just han vann, min favorit var det. Grattis Jon Henrik.
 
 
Jag skall fortsätta min dag med att se till att ha en
lugn och skön förmiddag. Det skall tydligen vara skitvarmt i dag.
Man skulle ha ett litet vatten kar på balkongen. Det hade varit bra, nu får man
dusch sig tusen gånger i stället. Men det är ju OK för trots allt är sommaren bäst tycker jag.
 
 
Ja då skall jag nu visa en liten udda sak som har uppstår. För ett år sen och fem dagar
fixa jag min vänsterhand. Jag har haft jobbigt med smärta och obehaglig känsla i 
tre år. Så läkaren besluta sig för att byta till en längre pinne och ta bort den
runda plattan. Detta sker 180528 på SÖS. Allt blir så bra och smärtan
försvinner.
 
 
180528 opererar jag mig på Liljeholmens Ortopedi, min högra tumme har
sommaren 2015 blivit utsatt för en kraftig vridning. Och med åren slitits
väldigt mycket efter som mitt jobb kräver många tunga och
jobbiga lyft. Så exakt samma dag på olika ställen och
med ett års mellanrum, ganska coolt.
 
Min dag är i full fart. Jag väntar på
min svärson vi skall på bio date nu så jag är
klar med allt och skall nu bara vänta på han. 13.15
kommer han. Vi tar en sväng till Biltema och fixar en sån där
spegel till Bee. Sen är det bara att dra mot Heron city. Vi går till
Restaurangen och äter en kebab tallrik, det blev så bra, sen titta vi till
en sån där vagn till cykeln. Thomas vill ha en vagn till Linus och så att Wilma
kan sitta med.
 
 
Filmen starta, vi sitter i VIP salongen. Svarta skinnfåtöljer med sån där ben pall
och ryggen lutar sig bakåt. Bord och i mellan stolarna och även ett på
andra sidan som man kan vinkla mot sig. Helt otroligt fint.
Filmen handlar om Han Solos liv som ung, och
när han träffa chewbacca. Den är super
bra och den är med i hela 
serien, även om
det är sido
film.
 
 
Så Denna eftermiddag är
en så bra eftermiddag att jag känner mig så glad.
Tack Thomas för en bra date. Detta är helt OK att göra om.
Så det är nu dags att ta sig hem, Thomas kör hem Bee och jag känner
mig helt OK med en släng av ont i handen. Det kommer gå över när jag tar tablett hemma.
Han har sin cykel hos mig så han skall cykla hem. Han har handlat lite så han får en rygga av mig.
Tack och hej då Thomas, ta det försiktigt nu hem.
 
Min kväll blev som det har varit de sista fem dagarna, 
soffhäng med tv tittande. Inga större saker med andra ord.
Gubben spelar och det är också som det brukar. Tar mig till sängen
för att sova vidare.
 
 
 Sott gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0