En vanlig sommar dag

 
SUPER FARMOR BLOGG
V26
 
 
180627
 
 
GRITTIS 
 
Selma & Fingakl
 
 
 DAGENS  CITAT
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Efter att ha haft jobbig natt med tre toa besök så kunde jag
sova till 06.30 så där. Är seg Hugo och trött, detta var
inte så bra kan jag lova. Men man gör det bästa
av dagen  som man alltid gör med livet.
Tar det som det är. 
 
 
Jag har min stund med frukost
först då det är så bra, jag kan ta en sak i 
taget och inte stressa. Har en bra stund med en
mage av jordbävning. Undra om den kommer att vara så länge,
jag paja ju min mage med Citodon och nu reagerar den på Alvedon, eller
vad jag än stoppar i mig. Den är helt slut.
 
 
Lite läsning och så kaffe på detta. Vad annars skall en kaffe drottning ha :).
Jag känner att min dag är så bra trotts missen med sömnen. Men 
får så ont i magen och så jävla nervös över att Juhani har
ett oacceptabelt morgonhumör. Han skall bara ha på
käften helt enkelt. Ja jag har ett taskigt morgon
humör innan kaffet, Jo det vet jag.
 
Men jag vet om det och jobbar dagligen på detta.
Det gäller att själv kunna behärska situationen . Jag bestämmer
om mitt humör, det bestämmer inte över mig, trotts att jag har det varje morgon.
I dag var jag tvungen att gå hemifrån och bara lämna han. Jag tycker han är en skit
stövel när han beter sig så där. Sen skiter jag i ADHD, ADD, Bipolär ellr vad nu som skall vara
för diagnos. Jag har säkert en kombination av bokstäver men jag beter mig vuxet. 
 
 
Sagt och gjort nu är jag i bilen, en sväng ner till Camilla kanske, när slutar hon i dag??
Ja just ja 13 då så kan ju vänta på henne då, har Linus med mig hem också
et blir ju lite sommar för han då. Hon skall få hembesök i dag av sin nya
läkare på VC. Ja det vill ja lova, nu börjar alla ta SLE på lite mer
allvar tror jag. Inte dåligt, hon skall ju få komma in i SLE
mottagningen också. Där har dom också kommit
en bit på vägen inom forskning. Dessa
patienter behöver stabilitet i sin
vård.
 
 
Det fans en bra läkare en gång i tiden som Camilla hade, P. Matt. Han var
så bra och jag saknar honom, han fortsatte just med mer forskning
inom området. Ja jag undrar vad som händer nu då? Läkaren
kom och hade en sköterska med sig, det var ju bra. 
Trevligt. Lite underhållande att se att vissa 
läkare är så inåt helvete bra, lyssnar,
noterar, frågar, luskar  ja allt.
 
 
Tror han var här 40 minuter och
fråga Camilla, han tog en titt i Linus hals
också, virusblåsor.....OK, på sommaren kan ju inte
vara kul alls. Linus skall ju också ta bort mandlarna, då slipper
han massa hals ont.
 
Ja jag är hemma nu och väntar på att min man skall dyka upp, det är ju onsdag och
han kommer hem på onsdagar det känns bra tycker det är skönt när vi är
tillsamman. Jag sitter i soffan kollar slut minuterna på fotbollsmatchen.
Helt OK heja Sverige detta är ju super. Jag hoppas att det går
bra efter denna mach också. Jag är ingen stor fotbolls
fan men det är kul att Sverige går vidare.
 
Min mage är ur rhythm igen och jag äter bara lätt middag.
Så det inte är jobbigt för magen. Konstigt varför är det så?? Jag
hoppas den blir bättre redan i kväll. TV tittande och gubben sitter också här.
Vi tittar på arga snickaren, lite Hollywood fruar, gamla avsnitt. sen är det Räddad av änglar.
Då är det bara jag som tittar Ari spelar lite dataspel. Jag sojmnar dock men...vad gör det??
 
Går till sängen vis 22 tiden, har ont i magen, krampar.
Måste kanske rådfråga med en sköterska på vårdcentralen.
Nå väl nu skall jag sova vidare.
 
 
 Sot gott
  Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0