En vecka efter operationen.

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 23
Dag 155 på året
 
180603
 
 
GRITTIS
 
Solbritt & Solveig
 
 
 DAGENS  CITAT 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Det är alltså en ny vecka, 23 och det är sommarmånad, och vi har fint väder.
Och jag har ont! Det är mindre bra, jag vet att det går över och att det
kommer att bli så bra som det bara går att bli. Men i dag är jag
lite less på att det skall göra ont och att det är lite....
jobbigt med just denna ihållande malande
smärtan.
 
 
Nä jag gnäller inte, tape på två pinnar på handleden hårt så du inte
kan böja den, Ta två pinnar, en över och en under. Den kan du 
skära maten eller kamma håret eller varför inte torka
dig i häcken. Sen kan man diskutera lite, sätt
lite tandvärk på ena handleden och då
kommer du väldigt nära min
situation.
 
 
Fan det är jobbigt.
Nå väl jag skall nu ta
lite frukost. Njuta av den och
se vad som kommer att hända i
dag . Jag har inget planerat och det
kommer bara vara lugnt och stilla. Du vet
bara så skönt som man kan göra det med en slö dag.
 
Lite lunch kan aldrig sitta fel, jag känner en doft av regn är det möjligt?
Måste ta en titt på balkongen. Det kan ju vara helt fantastiskt
då, hoppas  på det, regn... Men inte då.
Nu är det bara att hoppas.
 
Dagen blir ju som man gör den till, jag skall  ha soffhäng och kolla på
TV. Det är ju bara att se till att man har det skönt i dag. Jag
har lite så där vill inte sak i huvudet i dag. Det känns
lite så där tråkigt. Jag jobbar på detta så 
kommer allt bli bra.
 
Nu så är Juhani på G och då vill han att jag kommer till centrum.
Ja vi skall ju vara tillsammans i eftermiddag så man få
väl masa sig dit. Det är inte så lätt att köra bilen.
Jag kör bara korta sträckor då jag får
väldigt ont.
 
Jag kan berätta att det känns
så jobbigt att styra och jag orkar inte köra
långa sträckor. Då värker det Hugo. Så man är lite
fast i Tuna, Tumba. Vilket inte gör mig något då jag är lite
lat och tycker att folk får komma till mig . Men det händer ju inte.
Det är också en tråkig sak.
 
Men en sommar avslutning hinner man med.
Linus har den i dag så man åker dit då kör Thomas och
jag åker Volvo. Barnen sjunger och det är så fint. Kul att vara med
på hans avslutning också. Men det är en sak jag saknar, stol jag behöver en stol.
Skall fixa en sån där hopfällbar.
 
Nu blir det middag på Brinken sen skall jag hem och göra bekväm kväll.
Lite kaffe, lite mys och TV. Sen är det väl bara att sova så man 
kan starta nästa dag.
 
 
 Sott gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0