Eskilstuna marknad

 
SUPER FARMOR BLOGG
V24
 
180617
 
 
GRITTIS
 
Torborg  & Torval
 
 
 DAGENS  CITAT  
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
En ny dag från Ärla  kommer här.
Jag säger bara att detta är så tyst ute på landet.
Inget kan tydligen vara mer njutningsfullt är detta, jag hör
fåglar, humlor, vinden, hönsen och den stolta tuppen. Så vad är 
problemet ? En ny dag på landet har börjat.
 
Efter morgonstök och allt är detta innebär så skall
jag börja att njuta av min frukost steg ett, fil och musli .
Läsa lite på Expressen  och kolla lita på FB allt som jag brukar 
i en tyst och lugn miljö. Inga är uppe bara jag känns bra tycker jag.
 
Och nu tar jag steg två en kaffe och smörgås  det blir super bra.
Det börjar röra sig lite på vissa håll  och barn vaknar. 
Först upp är Joline efter några minuter 
kommer  Haylie.  Frukost till dom
och lugnet byts ut mot full
fart.
 
Vi bestämmer oss för att åka med till marknaden i Eskilstuna. 
Det kan bli skoj, och vi hitta inte så mycket där men en
ost lite annat trevlig eftermiddag och det är kul.
Ungarna åkte karusell och sen leta jag och 
Joline efter en skolrygga. Vi hitta en
men det var lite stök innan.
 
När jag hitta den först var den trasig
Och jag tyckte inte det var så  roligt att lägga
150 kr på en trasig väska. Andra gången jag kom tillbaka så 
var den lagad och den ville dom ha 150 för vilket jag inte tycker.
Nu får hon den och det är ju bara för henne att vara glad.
 
Nu skall vi hem och jag och Ari kollar in hans jobb i centrum.
 Vi kommer efter fam. Annorlunda hem, stannar på COOP  för att köpa
Olja till middagen. Det är Jimmie som skall göra Langos. Det blir säkert gott.
Det blir lite sofft häng innan maten. Jag Ari och barnen kollar film och det är så lugnt .
Sen roppar Jimmie och vill ha hjälp i köket. Det är lite så där......ok med vad ?  
Ja ha dukning ja det kan jag.
 
Då skall vi äta och det är väldigt god mat. Alla äter och allt är gott.
Vi sitter och har en bra stund. Alla är mätta och det är ju bra.
Då tar vi disken och fixar mat låda och annat.
En kopp kaffe till mig och Ari. Sen
är det duschen för mig.
 
Nu är det sängen som gäller. Hemresa i morgon .
 
 
 Sot gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0