Fika med gubben

 
SUPER FARMOR BLOGG
V23
180610
 
 
GRITTIS
 
Svante & Boris  
 
 
 DAGENS  CITAT  
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då är det min söndag, kanske man kan ta en glass med
gubben på ett bra ställe eller åka och sitta vid en sjö.
Låter bra men jag vet inte vad han skall göra
i dag så då får jag allt vänta lite.
 
 
Jo han är vaken också men 
vi är inte färdiga för att dra ut nu på
direkten. Soft morgon först. Jag skall slappa
på min soffa och  det är för att jag kan och vill. Inga måsten,
inga skall bara. 
 
 
Har nu börjat mitt intag av frukost och i dag är det en skön känsla att äta.
Min mage känns bra lite småkramper men inga större saker på G.
Känner att jag är så tacksam för detta och att jag då kan
känna att det blir en bra dag för mig och min mage.
Det är hur bra som helst. Jag är nöjd och glad.
Det gör min dag så mycket bättre.
 
 
Nu då lite kaffe och lite nyhets info.
Jag kommer att njuta av mitt kaffe och det startar nu.
En svalkande dusch som skall leda till att jag kommer må bättre.
Jag skall ut på date med gubben så det är ju skönt att vara avsvalkad innan
man går ut i hettan. Först hamnar vi i Hallunda. Jag skall köpa en ring eller örhängen
av pengarna jag fick i present av kollegorna på jobbet då jag fyllde år. Det blev två ringar och
fyra par örhängen.
 
 
Sen tog jag och fixa en kläning till Joline, hon blev tydligen ganska sur då hon inte
kunde ha kjolen jag köppte. Hoppas hon blir glad i morgon då. Jag har även
köpt en till Haylie men hon får den inte nu, utan mycket senare. Det 
blir lite strul ibland för flickorna. Hoppas hon blir nöjd nu som 
sagt var.
 
 
Nu skall vi hitta till Långsjön i Segelsjö och ta en special glass och kaffe.
Kommer dit och ser att det är så fint litet sött ställe. Köper jordgubbar också.
Skall kolla lite om självplock i norra Botkyrka. Kan vara kul en dag. Tar med mig
Ashani, Juhani som får plocka till mig. Nu skall vi se, på stället lite. Kort över texten,
ser fint ut eller hur?
 
Det känns lite så där skynda nu vi skall hem. Han försöker linda in det lite.
" Vill du åka någon annan stans gumman? " Säger han. Han vet mycket 
väl om att nu mor jag illa och vill hem, för mycket glass så klart.
OK vi drar hem. Kommer till hans parkering då han vill kolla
in travet. Så det var ju de ja. Så vi sätter oss i kiosken
och han fick vara med på travet. Vilken tur
han har....
 
Då så kväll och lite så där.....lugna puckar i kväll. Jag kollar
på spårlöst och lite så där annat. En film med Tom också som är helt
OK. Han är bra tycker jag. Så inget mer i dag då, tack och hej.
 
 Sov gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0