Framsteg

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 22
180531
 
 
GRATTIS
 
Petronella & Pernilla
 
 
 DAGENS  CITAT 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då har jag en ny dag att fixa och trixa med. Det är väldigt jobbigt att
skriva och redigera bloggen bra med en vänster hand. Men
efter som jag är så inne i min blogg behöver jag
nu göra detta varje dag. Det är en
reflektions tid och jag
blir glad av den.
 
Kan låta patetiskt men det är
ju som att få av sig skit, smärta, upprördhet,
glädje, besvikelse ja alla känslor kan man behandla genom
att skriva ner dom. Jag har inte varit helt uppriktig när det gäller mina känslor
mot min "bästis" som bara lämna mig. Det är för jobbigt fortfarande, det värker bara i mitt hjärta.
Jag kan heller inte riktigt skriva vad jag känner emot vissa andra människor, för då skulle vissa barn fara
mer illa än dom gör, eller kan dom det?? Så besviken och upprörd är jag.
 
Jag kan heller inte riktigt berätta om hur man kan bli behandlad av chefer som är
direkt korkade i skallen. För det är också något som är för infekterat och
då kan det ju komma ord som är opassande. Men att bara kunna
nämna det och bara känna en viss beröring gör dessa saker 
mer lätthanterliga. Min blogg är mitt sätt att bara
ibland kunna säga att jag, bara jag är
så less på skiten.
 
Att kunna få spy lite galla, vilket jag
anser att jag inte gjort än, kan vara bra. Jag har
så mycket besvikelse i min huvud så hälften kan vara nog kan
jag tycka. Min familj som är oense om de mesta, men va fan lägg ner. Ni slipper
umgås när jag dör. Men mina sista år kan jag väl få njuta av allt runtomkring mig. Alla mina
barnbarn är i mitt hjärta, det är bara så. Jag behöver inte tycka mer om någon, inte heller mina barn. Jag kan faktiskt älska dom lika mycket på olika nivåer.
 
Allt detta för jag känner mig så ledsen och slut i huvudet. Jag vill inte ha mina sista år
i ondo eller besvikelser, jag vill inte att människor skall utnyttja mig för att
sen sticka en dolk i ryggen på mig. Jag vill njuta av mitt liv, jag vill
vara lycklig med det jag har. En familj med många barn
och barnbarn, ett jobb men fina kollegor.
Några få vänner det är bra så.
 
Jag behöver bara detta jag överlever då,
jag kräver inte mycket bara lugn och ro så jag kan knyta
i hopp säcken när min tid kommer. För det gör den vare sig man vill eller inte.
Jag vill få ett fint slut med fina stunder med alla mina nära och kära, men det skall tydligen vara
så jävla svårt.  Lögner och annat skit är tydligen det som är på topplistan.
 
I detta läge kan jag sakna min mamma så in åt helvete.
Jag vet att hon är med mig men jag saknar hennes varma tröstande kramar när
jag faller, när jag inte orkar, när jag är ensam så jävla ensam. Vi satt och fika på balkongen,
jag bor inte ens kvar i den lägenheten. Hur skall vi nu kunna sitta där nu med henne? Nä allt står på
enda och det är inte mycket jag kan göra åt det. Jag är så seg så trött på allt, det r inte så kul längre. Jag
hat tappat lite glädje.
 
Det blev en tung morgon detta, så är det i bland när jag sätter mig och börjar tänka för mycket.
Jag hittar då alla sår i mitt hjärta och jag kan verkligen känna dom, de blöder fortfarande
och inget  läkning syns heller. Så min dag skall fortsätta och jag skall fortsätta med
gympa för min hand och fingrar.
 
 Det är inte så lätt att vara nyopererad och sen känna sig pigg på massa saker.
Jag har ytterligare en dag med soffhäng vilket min dotter inte tycker är
så bra. Hon fixar middag till oss. Och ungdomarna skall inte med 
för dom skall  grilla med vänner. I stället är Seja här
i Stockholm och kommer med på middagen.
Trevligt och roligt.
 
Jag har inte tagit värktablett på eftermiddagen,
det märks nu på kvällen. Det är jobbigt smärta. Men den
går över med citodon i kväll. Så jag beger mig hem och lägger mig i sängen.
Somnar så klart.
 
 
 Sott gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0