Måste ta mig i kragen

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 22
180601
 
 
GRATTIS
 
Gun & Gunnel
 
 
 DAGENS  CITAT 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Det är alltså en ny dag, en ny utmaning och framför allt jag måste
ta mig i kragen. Kan inte sitta och bara sitta. Det blir en väldigt
dålig stämning, i min kropp. Jag blir nästan apatisk och 
lite slö. Vill inte så mycket som jag önskar att jag
skulle kunna göra.
 
 
Intagning av min frukost är ett bra måste
på morgonen. Jag har en liten stund för mig själv och
bara de är strålande. Så njuter av morgonen i dag. Sen skall jag
ta dagen i besittning. Inte för att jag kan städa eller så, men jag skall öva på
att kunna trolla, så det blir rent.
 
 
Njuter av 30 grader i solen .
Sitta på min lilla balkong. Det kan 
ju vara bra och trevligt. Jag kan ta min 
påtår där.
 
Ja min man är en riktig ärthjärna ibland.
Han skall ner till Messes garage och fixa något med
sin arbetsbil.  Han skall vara där 8.30 för det är massor att göra för
killarna. Men han vaknar ju inte förens 9 och kommer inte i väg förens 10.30.
Det är ju klart att dom inte har tid med han då....HAn kommer hem sur, grinig och
irriterad. Så jag säger att vi skall gå på lunch på pizzerian. Då blir han gladare. Vi kommer ner dit
vid 12 tiden och det är lugnt där. Så vi äter varsin sallad. 
 
Nu kan vi ta det lite lugnt och åka ner till Messes vid 14.30,
Lite kaffe lite tv och så ZZzzzzzzz, men vad hände här? Jag somna 
som en liten gris. Ha ha ha ja "så kan det gå när haspen inte är på". Och det
med besked. Nu vaknade jag till 14.10 så vi kan ju nu bara åka ner till Messes, det blir
så bra de. Kommer ner och det är tusen bilar där. Oj han är nog apstressad. Nä du får fråga om
han jobbar på lördagsmorgonen.
 
Nu skall vi handla och se till att det kommer lite saker hem, jag har bestämt mig
för att äta lite lättare mat ett par dagar. Så får jag se vad som händer lite.
Jag hoppas på ett bra resultat och att jag kan få rensa kroppen
lite. Sen är man sju klar för sommaren  eller?
Vi är hemma igen vid 16.30 vad vi har
gjort vet jag inte men min 
fixar middagen.
 
Så är det kväll och tv, Let´s dace final. Jag håller på
Jon Henrik hoppas han vinner.
 
 
 
 Sott gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0