Mer yoga i dag

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 23
180607
 
 
GRITTIS
 
Robert & Robin
 
 
 DAGENS  CITAT 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då är det en ny dag igen och det är på gott och ont.
Jag tycker dagarna går så fort och det är inte bra, natten
försvinner också det är ju inte så kul, bra då, Jo ny dag är alltid kul
man kan göra en bättre en gårdagen, jag kan dricka kaffe kanske, jag känner
mig redo för nya utmaningar. Jag det är bra med en ny dag.
 
 
Inga gamla saker hänger med och jag kan göra allt bättre och känna det i mitt hjärta.
Det är ju bara jag som skall vara bra för mig, allt annat väljer jag själv efter
förutsättningar. Det är inget att ha om det kostar energi för mig, jag
vill bara ha det bra och ha folk omkring mig som gillar
mig för den jag är. Inte för det jag måste göra
för att bli omtyckt.
 
 
Nä nu skall jag på yoga i dag.
Det kommer betyda massor för mig.
Jag hade den turen för ett par år sedan att lära
mig yoga av en av det bästa chefer jag har haft. Hon utbildade sig
till instruktör och alla uppgifter hon hade gjorde vi innan jobbet klockan 04.00.
Det var yoga det. Så stärkande och så skönt.
 
 
Sen har jag haft en "bästis" som också utbildade sig. Jag var med henne också...alltid.
Hennes pass var också guld värda och det betydde massor för mig. Nu letar
jag bara efter lite så där på må få efter lite tillfällen. Har funderingar på
att kolla upp om HS har kvar sina yoga pass.
 
 
Man blir så mycket bättre av att känna
sig lugn och stark hela dagen så underbart skönt.
Får du tillfälle att göra yoga skall du ta den. Det hjälper mot stress, 
psykisk ohälsa, depression , muskelvärk, trötthet ja mot de mesta. Så det är
något man bör ha i sitt liv så ofta man kan.
 
 
Min dag är nu i gång och lite kaffe på detta kan sitta bra.
Jag skall inte göra så mycket i dag, hade en tid på bröstcenter på
södra stationen. Men den var jag tvungen att boka om. Min mage ville inte
åka kommunalt i dag. Jag har också ringt vårdcentralen. Det blir säkert bra detta också.
Men utan smärtlindring är det tufft Hugo vill jag lova.
 
En lunch ed Camilla sitter som en smäck. Magen är lite upprörd. Jag måste fixa
mina solglasögon som har gott sönder, bara så där. En skruv lossna och
skalmen kom loss. Det tog bara två minuter så det var bra.
Handla lite bröd sen skall jag hem. Trött och åter trött.
Det är bara att hålla sig på soffan och sen se till
att magen är i schacka.
 
Vårdcentralen ringer, jag bör ringa en läkare i morgon. OK
Det vad inte riktigt vad jag vill höra, det är ju så att jag ville veta om
jag kunde göra något, handla på apoteket t.ex. Men nej det var inte så, jag skall
kontakta läkaren i morgon. En vecka med taskig mage, inte så kul. Nu blir det i alla fall så.
Jag tror jag bara blir trött på alla. Ja ja nu var jag tvungen att säga nej till yogan!!!! Hur kul var de då?
Inte ett dungg.
 
Men med jordbävning och toa besök varje 20:de minut är inte så kul.
Jag hoppas nu att detta vänder. Jag är så matt i kroppen och 
det är väl inget med det. Men fortfarande är det ju bara 
att acceptera detta tillstånd.
 
Jag gör käll och sen är det väl sängen.
 
 
 Sov gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0