Midsommar i Ärla

 
SUPER FARMOR BLOGG
V25
 
180622
 
 
GRITTIS
 
Paulina & Paula
 
 
 DAGENS  CITAT  
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då är midsommaren här, med sommarväder som det skall på
midsommar. Regn, blåst, hagel och storm. Inga undantag 
i dag allt som det skall. Jag har redan varit i duschen
och nu skall  jag ta min frukost och njuta av den
ett tag. Jag vill passa på att säga att dagens 
blogg kommer inte innehålla så
mycket kort eftersom
jag är i Ärla.
 
 
Men det kommer i morgon
eller på söndag allt som det brukar.
Jag har inte så mycket tillgång till dator där.
Bara min platta. Korten är i min mobil och lättare att
föra över dom på en dator. Så nu är det bara att fixa och dona innan
vi skall åka jag och gubben. Han skall köra så jag åker i hans bil i dag. Låter
som en bra lösning.
 
Läsa lite nyheter skall jag allt hinna med jag tämker inte åka före 10 så ett par
timmar har jag allt. Med detta är allt på G som det skall. Jag njuter av en
kaffe så här på morgonen och det är strålande. Jag hoppas att det
går vägen min lilla planering, Inge stress i dag, min arm är 
inte så snäll som jag vill. Konstigt att det gör så ont,
kan inte hålla i en kaffe kopp ens. Den är
för tung. Så vad är det egentligen?
Måste få koll på detta.
 
Nu skall vi åka och först
ICA MAXI Moraberg och massa bröd, 
färdgodis och så..dricka ett måste i dag, jag kör
ju inte så jag behöver då lite dricka. Kanske en tidning att läsa.
Eller skall jag bara njuta av färden? Det är just de, jag vet inte, min bil eller
hans bil?? Tar vi min kan jag köra hem i morgon. En bra ide ..
Då är det nu mot Moraberg och vidare till Ärla.
 
Så kom vi fram till familjen Annorlunda i Ärla.
Det är kaffe på G och Ellie skall fixa jordgubbar.
Kim och Lillevi kommer med dom. Full fårt och nu
kommer mer folk. Vi är omkring 27 stycken. Det är
långbord i garaget och det  är trevligt. God mat och
annat tilltugg. Värdparet skall ha en stjärna tycker jag.
Bra jobbat.
 
Tårta kom sen och här har vi sommar på hög nivå. Maräng med
citronkräm på toppen grädde och jordgubbar. Man kan inte klaga på 
maten eller efterrätten. Allt är bra. Jag kan berätta att farfar Nisse är med
Och han är lycklig och är glad att få vara med.
 
Kvällen går på och det blir balonglek, musik frågelek
och dans. En trevlig kväll. Jag skall tacka alla inblandade,
Fam. Annorlunda Westerberg /Norrby, fam. Karlsson/Westerberg,
Kim, Lillevi, Nisse, Moa, Samuel, Sara, och hennes syster, Markus och tre barn.
Ellie och Fredrik, Ari och mig själv. Så nu är det bara för mig att hitta .en plats att sova på.
 
En dag i morgon och den blir tuff.
 
Bilder kommer i morgon
 
 
 Sot gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0