PH är en softpotatis

 
SUPER FARMOR BLOGG
V23
180609
 
 
GRITTIS
 
Birger & Börje
 
 
 DAGENS  CITAT  
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då har jag en till plågande dag framför mig och det är inte så
efterlängtat precis så tar det jävligt jobbigt, inga värktabletter här inte.
Nu kör vi natturlig smärta skall tas om hand. Men hur då?? Ja det vet man aldrig.
Jag tror att det är lite så där....dagen kommer och jag få ta det som det kommer dag.
kan vara spännande måste jag då säga.
 
Hoppas på att allt runt om flyter på också så jag kan få lite mer lugn och
utrymme på det mesta.  Jag hoppas att det är lite mer lugnt i dag än i går.
Jag vill bara ha det nice och lätt. Absolut inga svårigheter eller
vad skall jag säga..... lagom är bäst.
 
 
Frukost.
Ja den kommer väl till pass och det är lite
skönt kan jag lätt tala om. Skall sitta i lugn och ro och
bara njuta av dagen hurra. Gubben har dragit skall tydligen vara
i Strängnäs och meka en båt och åka vattenskoter. Ungarna jobbar så
jag är solo.... Inte Han Solo utan bara solo, he he he.
 
Juhani hinner dock med mig till affären innan han lättar för att jobba.
Jag behöver lite mjölk och pålägg och annat. Så det är bra att
han hjälper mig med det. Så är jag åter ensam och kan
ha en skön stund. Jag skulle ha hämtat Wilma,
hon skulle kunna ha legat hos mig i Tuna
istället för på Brinken. Jag skall dit
och ta henne på en promenad.
 
 
Hon är inte så värst  pigg
på att gå ut så jag tycker att det
är lika bra att gå hem. Hon lägger sig i
sin korg. Jag åker hem igen. Nu skall jag
slappa lite till. Det är soft skönt.
 
 
Fixa middagen skall jag, kyckling, wokgrönsaker och Thai sås.
Lite sting på detta då. Hoppas Ashani blir glad. Kul att kunna ge henne något som
är lite starkt för en gång skull. Nu skall jag se till att mina ungdomar får matlådor, dom jobbar i
morgon. Gubben ringer och berättar att han är hemma, redan??? Herre gud det var ju väldigt tidigt.
Trodde du skulle komma senare.
 
Men han kom och han var lite "bitter". Kompisen kom aldrig så han fick åka själv.
Tydligen var han nere i Strängnäs men ingen Tompa där. Och när gubben ringer han är han
hemma i Märsta. Så jag tror min gubbe blev då lite sur i mössan, här kommer han till Strängnäs för att fixa båten till Tompa så är han inte ens där. Tompa i ett nötskal. 
 
 
Nå väl han är hemma nu och han är lite så där off. Ja ja jag kan fatta det men...
Varför ringer han inte innan han drar ner?? Så kan det gå när haspen inte
är på. Nå väl jag plockar Ashani vid tåget och skall övningsköra
med henne. Vi åker hem äter mat och sen plockar vi
Juhani han skall också börja övningsköra.
 
 
Så klockan blir mycket och jag skall vila.
Har ont i tummen och känner att jag är trött.
sova nu efter lite kaffe. 
 
 
 Sov gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0