Skolavslutning

 
SUPER FARMOR BLOGG
V24
180615
 
 
GRITTIS
 
Margit  & Margot
 
 
 DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Efter en tråkig natt med många timars sömnlöshet,går jag upp och så är det frukost.
Jag är väldigt trött och skulle vilja sova sexton timmar till. Men eftersom det är
skolavslutning är det bra att fixa sig lite. Jag är på g och då är det väll bra.
Vi skall åka nu 07.30, alla in  i bilen. 
 
Här på skolgården är det fullt med folk och elever. Alla väntar på att det
hela skall börja. Alla klasser skall göra ett uppträdande . Och
även alla föräldrar vill se sina barn uppträda.
 
Allt startar 08.00  med att rektorn berätta om vad som skall ske.
Sen börja hela kallaste och höjdpunkten var när alla 
sjöng vår national sång. Rysning Hugo.
 
De hela höll på två timmar. Sen skall Alla elever in i sina klassrum.
Jag följde med Amanda, hennes fröken skall gå i pension 
Så det var väldigt rörande och fröken var rörd till tårar.
Sen skall vi hem tårta och fika står på tur.
 
Annelie, Astrid och Robert var med hem och det var trevligt.
Vi har en trevligt stund. Barnen leker och det har
väldigt roligt. Jag tycker det var väldigt trevligt.
Annelie åker hem och vi tar en liten sejesta 
på soffan och det är bara skönt.
 
Nea börjar med maten och gubbarna kommer hem.
Så det blir "bajskorvar" , potatis och svamp sås. 
Det blev så gott och det är en trevlig 
kväll. Stoffe var på besök och han
har sin hund Viking med.
 
Nu är det snart kväll och jag skall
duscha sen sova.
 
 
 Sot gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNI

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0