Träffa Sussane

 
SUPER FARMOR BLOGG
V26
 
180629
 
GRATTIS
 
Peter & Petra
 
 
 DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Det är nu fredag och helgen står för min dörr.
Det är så tråkigt att jag inte  kan doppa mig gipset är
lite i vägen och skall ju inte bli blött. Så det är nu väldigt jobbigt
med det tunga gipset. Jag stöter i det och jag klantar mig hela tiden med
tummen. Den låg under min handflata förre op. nu ligger den på utsidan där den
skall vara. Men nu är den i vägen hela tiden. Hur kul är det?
 
 
Jag skall nu ta en dusch och njuta av den, det har varit varmt i rummet i natt och det är
inte så kul vill jag då lova, svårt att somna i går så det blev extra jobbigt i natt.
Yogan gör sitt och jag känner mig väldigt upprymd även i dag. Jag 
kommer nog att fortsätta med yogan i höst på HS skall höra
med Camilla om hon har lust annars går jag själv.
Så det så.
 
 
Frukost,
Den goda gudomliga härliga frukost.
Intar med största koncentration och respekt.
Så gott, så nyttigt, så värdefullt. Ja det blir lite läsning
också för att få igång dagen. En kaffe och en rostad smörgås,
vad annars?? Min dag startar sakta men säkert, en sak i taget och hela
morgonen är bäst.
 
 
Nu kommer lunchen, oj var tog min förmiddag vägen? Jag skall nu i alla fall
träffa Sussi P och ha en härlig lunch med henne. Hon är tillbaka från
semestern och då skall vi ses. Trevligt. Vi tar en titt tur i centrum
innan vi tar en fika hos Camilla.
 
 
Så nu är vi i centrum och skall äta. Det som uppstår är att maten är sur och inte OK
Jag blir lätt irriterad  och det är Susanne också. Vi går i väg och jag skall ringa
jag vill inte bli arg i centrum så bättre att ringa. Så vi knallar runt och jag
hittar massa saker jag vill ha. Men det är inte läge att handla i
dag så det får vänta, det ända jag handlar är chips till
Ari. Då blir han snäll och glad,  ha ha ha ha .
Vi ringer och kollar om Camilla har
kommit hem så vi kan fika.
 
 
Ja hon är hemma och nu 
åker vi dit, jag plockar upp Linus på 
vägen och det betyder att han kommer hem
lite tidigare. Han har en hel vecka kvar att gå på dagis
innan han har semester. Ja så kan det bli med föräldrar jobbar
jag mins att jag hade också jobbigt vi jobba ju och kunde bara ta fyra veckor 
sammanhängande semester. Det var tufft för barnen. När Juhani kom var jag lite hemmafru så 
det var bättre då, sen var min mamma den som passa barnen när jag börja jobba.
 
 
Man får knopar och fixa passa i hopp alla lediga tider och så ha barnen hemma.
Allt gick ju bra också så dom var ju vana vid detta när de var små. Nu 
lappar dom egna semestrar och massa annat kan jag lova. Allt
är ett enda pussel som skall bli en bra sommar för alla mina
barnbarn. Ja så kan det va.
 
 
Nåväl fikat och trevligt sällskap blev det också. Susanne åker hem där vid 15 tiden,
innan alla fredags köer. Jag blir kvar för att se ett avsnitt på Shadowhunter.
Det blev en kaffe till för att Kim och Lillevi kom förbi och då ville
de ha en kopp kaffe. Så jag tog en till. Det är ju bra.
Kaffe går alltid ner.
 
 
Nu skall jag hemåt och Kim skall med för
att plocka med en dator som skall ner till Ärla när
den är tom. Det blir en bra sak i garaget. Så han kan kolla
på saker han måste ha eller så bara leta fel på sitt bygge spå man har.
En bil alltså.
 
Jag blir i alla fall av med den och det är ju bra, sår här ocj samlar dam rätt onödigt.
Den kan stå hos familjen annorlunda och samla dam. Det är bättre ha ha,
jag hoppas sonen blir nöjd.. Ja det var det, gubben kastar sig i säng 
och somnar omgående. Jag har Linus en stund här för att
päronen skall cykla en runda på ett par km.
Dom har också blivit tränings nördar.
 
Ja tror att  det ligger i luften att massa 
människor skall träna, har alltid varit stort
men nu är det stort, alla mina barn utom två gör det,
jag gör det också för att inte få "muskelmassa fall" vilket
är lätt när man blir äldre och inte rör på sig, allt blir då hängigt.
Så det är ju inte så kul kan jag lova. Så man skall nu hugga i lite.
Jag går inte på gym utan tränar hemma varje dag. Det hjälper en aning.
 
 
Ja nu då, Camilla och Thomas kommer på en fika och sen skall det bara 
hem med cyklarna och så kommer dom och plockar Linus. Han
längtar efter sin pappa, dom skall spela tror jag och det är ju
viktigt för han. Vissa blir lite spelnördar, andra blir
tränings nördar, och vissa blir bokmalar,
andra barn blir beroende av
sina mobiler.
 
Alla har något dom är
intresserade av att göra, och
det är inge fel i det. Bara dom har något
att göra så blir det bra, jag har ett barnbarn som 
är så inne med att leka och gärna då själv för ingen kan då
störa henne eller bossa över henne. Hon gillar att kolla på surf plattan
också men långt ifrån de andra. Hon gillar att leka massor. Hon är så härlig i sina
lekar där hon är sin egen boss.
 
 
Nu skall jag äta för Ashani fixa middagen, kyckling med curry sås och ris, gott som fasen.
När man sitter och njuter av varje tugga och varje bit då är det så smarrigt.
Hon är en fena på att kockar mat. Det blir lite kryddigt men det är ju 
gott. Jag det blev en smärre chock när Ari kommer upp vid
nio tiden efter att ha sovit sen 16.30. Vad gör han
uppe nu? Det är ju bara att sova vidare.
Men så tyckte inte han.
 
Jag tar mig i säng nu
jag tackar för dagen och det har
varit en bra dag. Så jag är nöjd med den.
 
 
 Sot gott
  Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0