Två läkarbesök i dag

 
SUPER FARMOR BLOGG
V24
Dag 162 på året
 
180611
 
 
GRITTIS
 
Berit & Berthold  
 
 
 DAGENS  CITAT  
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
 Då har jag en ny dag vilket också är jobbigt, jag skall
nu berätta en händelse. Jag ligger så klart och sover, jag vaknar
med ett ryck och funderar om  det brinner. Någon människa står och skriker
nere på gatan. Sen hör jag att det är två stycken turkiska kvinnor som har fullt ord slagsmål
där nere. Jag går och tittar, jo då det ät två turkiska kvinnor där nere som skriker till varann. Helvete
vad arg jag blir.
 
 
Inte bara för att dom skriker utan jag har så svårt att sova på morgonen, jag behöver min sömn.
så nu är jag ju klarvaken och det är ju sjukt för fan. Människor har dom ingen respekt 
alls eller tror dom att dom äger stället?? Fan jag var så nära att öppna mitt
fönster och hiva ner en blomma. Som tur är orkade jag inte. 
Ari blev också arg, han skall inte upp nu och han
skall köra 12 mil till jobbet senare.
 
 
Du skall veta att klockan är inte ens fyra
på morgonen, nu är jag seg och arg för hela min morgon
är en katastrof. Fan min man åker i väg och jag tar mig lite frukost.
Känns lite tidigt men OK det är väl bra då. Skall läsa lite nyheter och se om jag 
kan få lite återhämtning.
 
Ja nu skall jag ta bussen mot Södra stationen. Jag skall nu mot Bröstcentret.
Det går så bra som det bara kan. Jag får lite hjärnsläpp upptäcker
jag när jag är vid Södra station. Klockan är bara...10.25,
jag skall vara här 11.40.... Vad hände här?
 
  
Dagen färdmedel.
 
Nu fixa jag det ändå och fick tid 10.35.
Det var Camilla som bad mig gå til resektionenl .
Tjejen där var väldigt hjälpsam. Det var så bra så. Nu är
det klart så jag har så där...2 ½ timme att spendera lite egen tid.
Jag promenerar till Mariatorget, tar tunnelbanan till Liljeholmen är där
11.20......En tidig lunch kan vara på plats så det får allt bli det. Nu kan jag ha tur och
tiden ruschar förbi.
 
 
Nej då jag har massa tid kvar, 11 ½ timma. Det har bara gott en timma men snälla.
Jag kan lika bra sätta mig och titta i tidningar uppe hos läkaren. Gå här 
kan bara kosta pengar. Det vill jag inte, inte alls faktiskt. Så uppe
på Liljeholmens Ortopedi sätter jag mig och här skall alla gå
på lunch. Sätter mig på soffan och startar min väntetid.
Lång är den.
 
 
Så nu är det klart och jag har nytt gips och stygnen är borta.
Har lite ont då min hand legat en smula fel. Min tumme hänger lite
i "luften", det lilla benet mellan handen och tum benet är borta. Hur skall det
gå att ha den i jobb nu då?? Tummen alltså. Känns lite udda vill jag lova.  Lite ont gör det men
det är säkert bara för man är stel.
 
Väl hemma efter allt och stress påslagen som kommer i bland är jag nu på G till
Camilla för en kaffe med dopp. Jag skall bara dit en snabbis. Det är middag
hemma sen, Juhani och Ashani har fixat mat. Det är lite så där knas
på sessa ungar tycker jag. Men det är nog bra detta.
Så nu skall jag bara fixa kväll och äta middag.
Gott är det som det bör.
 
Sätter mig i soffan och dör i två timmar.
Jag somnade som en stock. Dagen har varit jobbig 
vill jag lova nu kommer tröttheten. Jag somnar och sen är allt veck.
Och där är problemet. Mega stort problem. Jag är ständigt trött, väldigt trött.
 
 
 Sov gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0