Vart är min sol?

 

SUPER FARMOR BLOGG
V 23
 
180608
 
 
GRITTIS
 
Eivor & Majvor
 
 
 DAGENS  CITAT  
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Det är fredag och jag är inne i slutet på andra vecka på min sjukskrivning som
kommer att vara lång. Operationen i min tumme vet jag inte så mycket om.
Hur det blir och lite så där andra praktiska saker. Jag vill bara att jag 
bli bra och kommer till baka med dunder och brak. Som en fin
entré.
 
 
Jag skall nu äta lite så jag kan följa Ashani ner till tvätten.
Ungdomarna skall tvätta så jag kan lite vara lat back. Det kommer
att gå bra så jag känner mig nöjd med denna lösningen. Jag tar nu Frukost
ock läser lite på nätet om världens kaos.
 
Då kommer jag att ha lite tvått dag i dag, Ashani och Juhani skall sköra det mesta.
Jag skall bara styra lite och se till att dom hänger rått. Det är massa sängkläder
som är tunga  det tar dom ner. Ja vi kör 7 - 11 och så är det klart. Juhani 
fixar lunch och det är då mitt på dan. Jag tar en soffhäng för i dag
värker det satan...Hur kul är inte det ?
 
Jamen det rullar på och Camilla ringer
och frågar när jag kommer, vid sex blir bra säger hon.
OK jag kommer då och det är bara att lägga sig tillbaka och njuter
av att kunna vila lite till. Dagen ramlar på ändå. Så här är det  full slappar tag.
Juhani och Ashani är i Stuvsta och fixar med en ny gaddning på Ashani.
 
Jag glider ner till Brinken vid sex och då får jag ett samtal att
Camilla är och handlar, lite irriterande, jag fick tiden av henna så då skulle
dom varit hemma. Och nu är jag själv, lite så där då.... Jag tycker att det är lite jobbigt.
Men jag kan ju gå in vet ja. Då är det bara att göra det. Två barn, flickor kommer in och vill leka
med Linus. Det är då jag blir en snäll dam som låter dom vänta här. Jag har lyckats öppna kaffe burken så
kaffet är på G.
 
Men dom skall fixa middag först och nu börjar jag bli lätt  less på min
värk och min mage som efter middagen blir orolig. Men va fan det skall nog gå eller?
 
Va fan är kaffet, min smärta är i taket på en skala mellan 1 - 10..... 25....
Så jag börjar bli irriterad och otålig. Tar en promenad med Wilma och
hoppas på lindring. Men nej  det funkar inte, jag vill hem och
nu åker jag. Tack och hej leverpastej .
 
Magen krampar, handen brinner och jag är så less på allt.
Nu tar jag lite kaffe och sen tar jag lite kudde mys.
Klockan är 21.30 så sängen är ett faktum.
  
 
 
 Sov gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0