Vi tar oss hem i dag

 
SUPER FARMOR BLOGG
V25
180623
 
 
GRITTIS
 
Adolf & Alice
 
 
 DAGENS  CITAT
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då har jag åter startat en dag som är lite segare 
än vanligt som jag får skylla mig själv för. Jag
kom i säng sent i natt och var iskall om
mina fötter så min sömn har varit
sisådär.
 
Men varför klaga, det kan ju ha varit mycket värre än så.
Nå väl upp och fixa med medicin och frukost. Jag
hoppas på en bra stund själv och lite lugn och 
ro. Det var ju så att värdfolket kom i säng
väldigt sent och det är helt galet.
Dom har festat på till 04.30.
Ja dom lär ju vara gröna
i dag.
 
Jag lova lite kort från i går så här kommer dom.
 
 
Fredrik och Haylie        Sommar tårtan      
 
Garaget är stort nog att rymma 27 vuxna och barn  Fredrik  och Amanda   
 
Ari fick en hjälm som skydd ifall han skall falla. Annelie, Haylie, Joline
Hassan, Jimmie  Astrid.
 
Markus kolla läget      Haylie         
 
Linda kollar så kransarna blir rätt      Linda                    
 
Noa som fixar kransar        Sara, Markus och Moa  
 
Samling vid grillen
 
 
Skönheten Haylie
 
Robert, Jame och Haylie meckar           Maten                    
 
Folket på midsommar firandet.
 
Haylie               Joline
 
Några av barnen vid middagen     Robert, Jamie och Haylie leker med 4-hjulingarna
 
Lillevi               Daniel och Johanna
 
Nea plus några till             Farfar Nisse, Kim.
 
Haylie skall köra 4-hjuling        Fredrik och Ellie           
 
Ballong leken
 
Kunde knapt sluta skratta.
 
Trevlig stämning och massa folk
 
Annelie                Jag och Ellie
Ellie, Johanna och jag
 
I dag lade Joline ett hjärta till mig.
 
Ja morgonen är i gång och nu kommer folket upp och nu skall
fanimej garaget städas. Och det med besked och trötta
människorna är inte så pigga. Stämningen är inte på
topp och jag tycker att det blir lite väl jobbigt.
 
Allt blir städat medans Lillevi och Ari ligger och sover.
Dom slipper minsann konka och slita som skit,
medans min son får utbrott och tar ut det
på mig. Så less på skiten.
 
Tar lite filtar till tvätten och går upp fixar 
disken med allt annat skit. Borden kommer och så
är det klart. Nu skall Jimmies saker på plats bara och de får
han och frun sköta själva. Jag sätter mig på altan och njuter av solen som
kommer fram i  dagens ljus.
 
Jag beslutar att vi skall åka hemåt och stanna på ChopChop för vår lunch/middag.
Det blir lite lätt sura miner för att vi skall åka men jag bara behöver det.
Jag och Ari skall ha en liten date så det känns OK att åka.
Säger hej då och allt är som det skall, dom klarar sig
bra utan mig så det så.
 
Jag skall tala om att Nisse var så glad och tacksam för midsommarfesten
med så mycket fina ungdomar. Kul att han kan vara med och se
lite positiva saker utanför sitt hem. Han är så tacksam att
Kim tar med han över julen, midsommar och säkert
någon annan fest i höst. Han har i alla fall
haft en bra helg i Ärla.
 
 
Nå väl jag och Ari är nu på ChopChop och äter.
Vi tar det lugnt och vi har inte bråttomt. Vi skall njuta lite av en tu
man hand umgänge. Men till slut är man hemma I Tuna så då  är daten slut
och man har en familj att  umgås med. Jag är seg Hugo så det blir lite TV och sen är det
God natt
 
 
 Sot gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0