yoga i dag hurra

 
SUPER FARMOR BLOGG
V26
180628
 
GRATTIS
 
 
Leo
 
 
 DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Dä har jag återigen en ny morgon som jag skall ta hand om.
Det har varigt jobbig natt då jag fick kramp i magen och
det var väldigt varmt i natt. Jag skall ha en morgon 
som bara kommer att ge mig massa energi
och lycka. 
 
 
Har nu startat med min frukost
den är ju lika god varje morgon när man
längtar efter en god härlig frukost, jag kan se framför
mig hur mycket jag vill ha och massa rostat bröd med marmelad
på och massa kaffe och ja allt. Men i skälva verket blir det yoghurt med musli,
kaffe med en smörgås vad jag lägger på den och om den är rostad jo det händer så klart.
 
 
Min frukost är som du vet viktig för mig, får jag inte den blir hela min dag totalt fel.
Att försova sig innan jobbet och skippa frukosten, nä det finns inte på kartan.
Då hinner jag bli galet arg, stressad, irriterad och gud vet vad. Nä det
är bara att se till att det blir en bra morgon så hela dagen blir
lugn och stilla.
 
Jag kör på och i dag har jag bokat in en tvättstuga
för jag var lite tvungen. Lite mycket med tvätt hade jag.
Det kan vara skönt att få bort det och så ha  bara lite så blir det 
inte så mycket att hänga och fixa med. Annars skulle jag ha väntat till nästa
vecka. Men har lite mycket att stå i då så nä det var bra med den nu. Klart att det är
bra med hjälp och så men jag tror det är massa som bara skall tumlas.
 
 
Så en kaffe och då kommer krampen i magen igen. Varför är det så jobbigt.
Fan det är obehagligt som tusan, krampar väldigt i mellan åt. ja jag måste
nog kolla upp detta. Kan ju inte bli matförgiftad hela tiden. Och vad
av? Jag har lite att stå i i centrum i dag så jag tror jag skall åka
dit nu efter lunchen, vilket blev makaroner och majs. Törs 
inte äta så mycket annat. Det känns bra så då 
är det bra tycker jag.
 
 
I centrum hittar jag två kjolar ett par
shorts och några linnen. Kjolarna är till Hayli och
Joline, shortsen är till Linus och linnena är till mig. Jag skall
rensa lite, har inte så många linnen kvar. Dom är på rea så 50 spänn för ett
linne är OK Jag hoppas jag kan ha dom. Så nu är det mitt i sommaren och vi har ett
underbart väder just nu. Sol, varmt och lätt fläktande vind. Hur mysigt som helst. Jag hoppas
att det är så här resten av sommaren, skulle vara nice.
 
 
Ja jag möter upp Camilla som har varit hos tandläkaren, hon är bedövad i halva facet.
Hon kan inte göra pussmun, det ser helt galet ut. Vi skall på yoga nu så vi kör
upp och parkerar. Det är lite ryggflex, rygg vridning och sidotöjning.
Meditationen är en mycket lugnande och skön övning;
sitter i meditationsställning, tummen skall nudda
pek-, lång-, ring- och lillfingret i samma takt
som du sjunger en rams " satanama"
Så härlig känsla  det blir av 
detta mantra.
 
 
Klar 16.30 så då är
det tack och hej, Camilla kan
fortfarande inte göra en puss mun. -hilarious- .
Så nu är jag hemma och så trött. Visserligen skönt trött.
Så.. middan fixar Juhanie och jag ligger på soffan och sofftar.
Det är så skönt och så värdefullt för mig efter ett yoga pass.
 
Kvällen är här och jag är uppe för att se film och kan inte somna.
Somnar till slut vid 23 tiden tror jag. 
 
 
 Sot gott
  Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0