Då är det åter igen en tisdag som skall tas omhand

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 12
 
 
180320
 
 
Grattis
 
Joakim  & Kim
 
DAGENS CITAT  
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
God morgon är du vaken?
Jag är i alla fall det och det betyder oftast
att jag skall jobba. Så det är alltså strax efter fem och
jag är på G har lite så där, svårt att gilla denna tid. Men eftersom jag
har varit och är en morgon människa så blir det bra. Segheten efter natten
lägger sig snart.
 
 
Morgon stöket klart och jag skall in ta min frukost och även
ta en titt i nyhetsvärlden. Hinner inte så mycket mer 
eftersom jag skall nu till jobbet och jag börjar
07.00. Det blir att skrapa rutor :(
Nu iväg. 
Jag hoppas att jag får jobba med Inga i dag det stod det på tavlan,
men hon skall ju till Island. Så det är med spänning jag sitter 
på expeditionen och pratar med natten. Vem kommer??
Hej det är Inga :) Så kul jag kommer att ha en så 
bra dag. Jag älskar detta.
 
 
Så natten går hem, och vi kör på. 
Det är en intro med Inga i dag och det går
så bra. Allt är hur fint som helst. Vi fixar frukostar, hjälper
alla boende med att komma upp, och så är det lite rökning också.
Allt rullar på och så får vi ta lunch, jo just ja vi möblerade om vid matplatsen.
Det måste jag ta kort på och lägga upp. 
 
 
Lunchen kom och den gick också bra, alla var på nya platser och det är så bra.
Några skall klaga så klart men det är bra placering. Jag kan nu sitta
bredvid två av boende som kan behöva hjälp. Det är lite så där
med en placering kom jag på men den kan man ändra
senare.
 
Jag har tre timmar kvar och det känns bra.
Hinner med massa saker och det är bra. Jag får ett
mess från ortopedi i Liljeholmen, min operations datum är
ett faktum. Så jag behöver prata med chefen. Knackar på hennes kontor.
Och här sitter även Eva, OK då skall jag fixa detta. Andas in och så.... Hej jag behöver
prata med er. jag släpper bomben. Jag måste göra en operaton till med min höger tumme.
 
Det är bara så det är, och chefen sa, OK vad har hänt?
Jag berätta att det är en boende från växelvården som vred min tumme.
OK det är väl bra, du räddar min sommar. Har anställt så många timmisar och nu kommer
det att finnas tider till dom.....OK tack för den då. Hon vill inte ha mig på jobbet, bra att veta.
Nå väl hon tog det bra och jag skall nu se vad jag kan göra till hösten.
 
Kommer iväg 15 minuter senare än jag skulle.
Camilla ringer så jag kommer att ta en fika med henne. Väl där
kommer även Lena Karlsson. Kul att träffas :), Jag snackar lite om mitt
kommande, Lena berätta om sitt kommande. Camilla berätta om sitt. Vi har alla något
som skall hända, jobbig sits .
 
 
Nu skall jag hem och fixa middagen. Jag har 
lovat att hämta Ashani från jobbet och en massa kläder till Ärla 
tjejer, Ashani har massa kläder som kommer gå till Johanna och Amanda.
Hoppas dom blir glada.
 
Nu äter vi och det är trevligt med sällskap av två
snorisar. Jag skall också se till att komma i säng, jag är
så seg och trött, ses i morgon.
 
 
Sov gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0