En lugn dag till mig.

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 11
 
 
180318
 
 
Grattis
 
Edvard & Edmund
 
DAGENS CITAT  
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
 Jag vakna alldeles för tidigt i morse,
jag kände inte för att gå upp då, 04.30, så jag
somna om och drömmer om att jag skall sätta ett litet barn
i en barnstol som har insydda overalls ben. Hur konstigt som helst.
Hur säkerhetsbältet var vet jag inte :)
 
 
Men var tvungen att
sluta drömma då jag var tvungen
att gå på toa. Lade mig igen med ett nytt
försök  att somna om, men det gick inte så nu är
jag uppe och funderar över min dag. Vad skall jag hitta
på i dag? eller vad skall vi göra Ari? Kan promenera lite ute kanske
eller vänta nu här , det är ju skidskytte i dag klockan 12, då vill inte han gå ut.
 
 
OK man får hitta på något annat. Det får nog dagen utvisa om, jag börjar på 
ruta två i dag också. Frukost, det blir gröt i dag. Ja tänka sig jag
byter ut min favorit frukost till gröt. Nu kan vad som
helst hända. Bäst att vara på sin vakt. Lite
nyhets läsning kommer också.
 
 
Min dag rullar i gång och jag skall nog bara ta lite kaffe :)
Min dag är lite off och jag är trött, väldigt trött. Känner
nästan att jag behöver ta semester ett par dagar
och hitta återhämtning. Det känns väldigt
konstigt vill jag lova.
 
 
Sitter och lägger patiense
på datorn medans
gubben tittar på skidor. Jag funderar på 
att komma ut lite men det är ju inte så kul. när
man är en seg boll. Så vad skall jag göra??
 
 
Jag lägger mig på soffan och kollar på skidor jag också.
Huvudvärk och med seg, fan detta blir en lång dag
som kommer att bestå av seg bollar på PH.
Inget verkar vara kul eller något jag
måste göra så jag fortsätter
att vara seg.
 
Juhani kommer lagom till lunch och han är ju pigg, not...
Jag tar en dusch och försöker pigga på mig, men
det fungerar inte och nu kan man lätt på stå att
jag är helt ute och cyklar. Mer kaffe och 
massa vatten, inget hjälper.
 
Ge upp kollar tv och har soffhäng.
Skall fixa middag och upptäcker att frysen är tom.
Var är all min mat?? Fattar inte att allt är slut. Jag måste
snacka med Juhani. Dom kan inte bara äta upp min mat. Nu måste
dom lägga lite pengar tycker jag. Hoppas dom förstår detta.
 
Mer tv och kvällen rullar på, jag skall se om det finns något
att se annars blir det sängen och sova.
 
 
Sov gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0